Lite annat än tramset som HiFi-svängen får hålla till godo med.
Edit: Tyvärr något för dyr just nu

Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Kan man se på den att den låter bra?
Finns radiostationer och DJ's som använder SL-1200 vilket jag aldrig skulle vilja ha hemma.
Blue skrev:Jag tror säkert att den är bra. Dessutom har den en riktigt cool studio-look!
Det enda jag frågar mig är, om du anser att DAC-en slår det mesta som finns hos konsumentspelare, varför ska du då bara använda den som drive?
Max_Headroom skrev:Nu har jag hittat en ännu bättre spelare från Denon: DN-C680.
Bill50x skrev:
Till exempel, vad baserar du detta uttalande på "Jag har inte kollat vad det sitter för DAC i den, men även den torde bräda dom flesta konsumentspelare." ???
/ B
Max_Headroom skrev:En titt i datablad visar dock att t.ex. den billiga pioneer som diskuterats här har en 10-del av disten på "full gas" jämfört med denon DN-C680. Hur det är på lägre nivåer uppger inte denon, det gör dock texas instruments, som gör DACen till pioneer-spelaren.
Bill50x skrev:Max_Headroom skrev:En titt i datablad visar dock att t.ex. den billiga pioneer som diskuterats här har en 10-del av disten på "full gas" jämfört med denon DN-C680. Hur det är på lägre nivåer uppger inte denon, det gör dock texas instruments, som gör DACen till pioneer-spelaren.
Personligen skulle jag vara mycket försiktig med att låta uppmätt dist ligga till grund för hur jag tror att en apparat låter. Det finns så många andra parametrar som är minst lika viktiga.
Vem väljer bil efter lägsta varvtal på motorn vid en given hastighet?
/ B
Max_Headroom skrev:Viss skillnad jämfört med automobiler föreligger: Det finns en klar koppling mellan uppmätt dist och upplevd signalpåverkan vid lyssning. Även om det inte är allt. Just CD-spelare så är jag less på alla konsumentspelare (särskilt dyra) som inte erbjuder ens vettigt fungerande snabbspolning på fronten.
Hjulen som denon och flera andra har är mycket bra.
Men folk som köper HiFi verkar inte särskilt kräsna när det gäller användavänlighet tycker jag. Det verkar nästan vara tvärtom, det ska vara få knappar, få funktioner osv.
Style skrev:många knappar och mycket funktioner är knappast vad som gör en produkt användarvänlig.
det räcker ofta med ett fåtal väl genomtänkta funktioner t ex ett jogg-hjul för att spola fram och tillbaka
Max_Headroom skrev:Allra värst brukar det vara på dom dyraste apparaterna. Där måste man ibland ha fjärrkontrollen för att kunna göra en så enkel sak som att hoppa mellan låtarna, det finns helt enkelt inga knappar för det på fronten. Dåligt!
Johan_Lindroos skrev:Är det ratten man byter låt med? För om den saknar båtalåtknappar, så är den ju helt oanvändbar.
Hotspur skrev:Nej, det har den förstås inte. Måste det vara en DJ-drive? Det missade jag isf..
den fiffiga sökratten
Hotspur skrev:den fiffiga sökratten
Finns även en dylik på XA50ES, det är bl.a. just den som gör XA50 till en "sann dröm" att använda...
Nagrania skrev:Denon DN-C 680 har vi flera av på jobbet, men jag tycker att skivhyllan är lite slö. Annars är det väl en bra spelare men jag har inte jämfört ljudmässigt med andra spelare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster