Moderator: Redaktörer
HenrikTornquist skrev:Det börjar bli dags att skaffa ny surroundförstärkare. Förutom sporadiskt klabb med hdmi-anslutningar på min Marantz SR5005 har jag inget att anmärka på. Nu har jag iofs ganska länge haft separat slutsteg till frontarna, så effektdelen har jag inte så mycket koll på.
Vad kan vara en vettig ersättare tro? Jag har tittat lite löst på Onkyo TX-RZ800, men den säljs inte på så många ställen, jag får en känsla av att den är på väg ut.
Prismässigt får den gärna kosta under de 8000:- som Onkyon betingar.
paa skrev:HenrikTornquist skrev:Det börjar bli dags att skaffa ny surroundförstärkare. Förutom sporadiskt klabb med hdmi-anslutningar på min Marantz SR5005 har jag inget att anmärka på. Nu har jag iofs ganska länge haft separat slutsteg till frontarna, så effektdelen har jag inte så mycket koll på.
Vad kan vara en vettig ersättare tro? Jag har tittat lite löst på Onkyo TX-RZ800, men den säljs inte på så många ställen, jag får en känsla av att den är på väg ut.
Är det inte förlängd garanti (typ livstids) på HDMI-kretskortet på Onkyo?
paa skrev:HenrikTornquist skrev:Det börjar bli dags att skaffa ny surroundförstärkare. Förutom sporadiskt klabb med hdmi-anslutningar på min Marantz SR5005 har jag inget att anmärka på. Nu har jag iofs ganska länge haft separat slutsteg till frontarna, så effektdelen har jag inte så mycket koll på.
Är det inte förlängd garanti (typ livstids) på HDMI-kretskortet på Onkyo?
shifts skrev:Har också en Marantz SR5005, men som gett upp på annat sätt: Volymhantering via fjärrkontroll fungerar inte. Byta ingång, stänga av osv. fungerar finfint via fjärren, men inte det jag helst vill kunna göra från sittplatsen. Otroligt störigt.
shifts skrev:Har också en Marantz SR5005, men som gett upp på annat sätt: Volymhantering via fjärrkontroll fungerar inte. Byta ingång, stänga av osv. fungerar finfint via fjärren, men inte det jag helst vill kunna göra från sittplatsen. Otroligt störigt.
blixten_no1 skrev:Det är inte fjärren som lagt av då?
Jag minns inte om man kunde styra den via nätverket eller inte?
mrGaskill skrev:Testa att ta isär fjärrkontrollen, sätt dit dubbelhäftande tejp med aluminiumfolie på kontaktytan för volymknapparna. Det är nog bara baksidan av gummit som konduktivitetsskiktet har slitits bort.
Min Onkyofjärr gjorde jag så på. Fungerar perfa nu.
mrGaskill skrev:googla lite. Det finns nog jättemånga tips. Jag googlade själv. Det finns nog bättre tips med lim och grejor och koppartråd man plattar till.
schmutziger skrev:När du ändå kör med separata slutsteg:
https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... tz-nr1607/
FBK skrev:http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=62340
Jag skrev i slutet av tråden:Jag köpte modellen under TX-RZ900, TX-RZ800 nu när de såldes ut för att det kommit ny modell (810)och det är en makalös manick, sopade banan med min gamla Denon AVR-3310.
Så ska man köpa Hemmabioreceiver i dessa prisklasser så är dessa Onkyos modeller ett "måste" på lyssningslistan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3227286 BRL hade flera svarta på lager när jag köpte min i början på Juni.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster