Moderator: Redaktörer
Vad är skillnaden? Blir det inte så att kablarnas impedans i samverkan med dom olika fiterhalvorna kan förskjuta fasläget mellan ingångarna såväl vid biamping som vid biwire? I vilket fall torde det vara bäst att ha identiska och kablar, så korta som möjligt, för att inte förskjuta skillnaden mellan det som matas till de olika filterhalvorna ytterligare.Alexi skrev:Finns väll inga kontroverser om fördelarna av bi-amping?
Nefilim skrev:Nu är piP:arna på plats..![]()
...
Hittills är jag MYCKET imponerad av att de presterar så mycket dessa små tingestar..
Ska skaffa dämpskivor att sätta bakom väggen så småningom. Även trixa lite med inställning/placering..
Nefilim skrev:Det kanske är nyhetens behag, men de spelar skjortan av alla högtalare jag har haft här hemma. Jag har haft en del olika i min ägo, samt haft förmånen att låna diverse märken.
IngOehman skrev:Jag tror det finns mer att finna, genom att vrida in dem mera, och förse
väggen bakom dem med en absorbent som tar över sisådär 300 Hz.
Vh, iö
celef skrev:intressant utgång, nu vill jag oxå köpa pip men i byggsats, hur lång är väntan tror ni på en i rå mdf för målning
Nefilim skrev:För du lär väl inte skicka dessa aco-skivor heller? :wink:
Teabinge skrev:Borde man inte flytta denna tråd till Wännerna ?
Nattlorden skrev:Du förstår nu varför mina 48,000:- Canton Digital 1.1 står som piedestaler för sambons prydnadsänglar, va?
Nefilim skrev:Nu spelar dessa QRS Callisto här hemma. De låter mycket bra. Ska bli spännande att jämföra med piP..
Så nu blir det en match mellan Callisto och piP.....
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 7 gäster