Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:MacBook Pro har (hade?) en otroligt bra, inbyggd DAC. Jag var hos en av rikets hifi-handlare med utrustning i värstingklass o jämförde med och utan extern DAC och det var jämnt skägg. Att jag sedan ändå köpte en extern DAC berodde på att jag behövde ett försteg (också) o så var det lite enklare att välja källa med en dedicerad DAC. När jag väl köpt den så övertygade jag mig själv om att den levererar lite bättre ljud än rakt ut från MBP, fast jag tror inte någon tar det i ett blindtest
Michael skrev:Den går bra att koppla in via vanlig USB uttag också (via adapter), kräver inte C.
Undra hur Modell A2155 står sig mot de andra. Den köpte jag på webhallen.
//Michael
Headfi skrev:iPad 2 hade också en utmärkt bra DAC med tillhörande förstärkare och drog jämnt med Linn-streamers vill jag också minnas. Detta diskuterades också i detta forum.
hifikg skrev:Måste kolla vad frugan o dottern fått
Headfi skrev:Det är således A2049 man bör satsa på.
Maccis skrev:Nu är det väl A2049 som avses och inte A2155.
Finns väl bara i US.
hcl skrev:Headfi skrev:iPad 2 hade också en utmärkt bra DAC med tillhörande förstärkare och drog jämnt med Linn-streamers vill jag också minnas. Detta diskuterades också i detta forum.
Jag har nog hört både flertalet iPad:s och även de flesta Linn streamers och ställer mig en aning undrande? Möjligen skulle iPad kunna jämföras med Sneaky DS (Linns billigaste, ”budget” streamer), någon av de andra tror jag knappast iPad kan konkurrera med. I varje fall inte inkopplad till en någorlunda kompetent playback kedja.
Headfi skrev:Jämförelsen mellan Linn och iPad avsåg iPad 2 som hade utmärkt ljuddel när den mättes. Jag vill även minnas att detta diskuterades i forumet när det begav sig runt 2012 eller så. Därefter ändrade Apple på audiodelen vilket gör att kvaliteten skiljer sig (jag vill minnas att bl.a. iPad 3 även kallad New iPad var en nedgradering i detta avseende).
För egen del har jag släppt tankarna på en dedikerad streamer då jag kommit fram till att det handhavande jag söker endast kan fås med dator.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster