Rydberg skrev:Goat76> Konstig kommentar! Först och främst är detta en upplevelse och inget jag skulle ta gift på. Sen spelar MorganM med CR80ES om jag förstår det rätt, den upplever jag tar bort mer rumsinformation än skillnaden mellan no100 och no1200. Sen är nästa fråga vad som är korrekt. En för ljus bild på en TV kan få dig att se detaljer i skuggorna som det inte var tänkt att man skulle se.
Det här kan man resonera om i evighet. Man kan aldrig veta hur det ska låta exakt. Vad som är korrekt.
Det går att skapa en ökad dimension av djup med placering av högtalare, viss typ av distorsion kan bidra till ökad tydlighet osv.
Vid slutstationen av hela kedjan som ALLTID påverkar/förvanskar signalen har du lyssnaren i sweetspot som upplever en fantomprojektion.
Renderar ett steg en större upplevelse av djupdimension och det föredras so what? Vill man ha plattare ljud i tron att det är mer korrekt, so what.
Jag ser inget problem här egentligen, förhoppningsvis väljer man komponenter i sin anläggning som ger störst tillfredsställelse av musiken.
Se min signatur.