eljulio skrev:Det blev Naim-dacen. Jag och säljare är överens.
Det blir fint.
Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Det blev Naim-dacen. Jag och säljare är överens.
pLudio skrev:eljulio skrev:Det blev Naim-dacen. Jag och säljare är överens.
Det blir fint.
STDI skrev:eljulio skrev:Tangband skrev:
Kul, du kan alltid få high-end ljud nu genom att koppla in en laptop via asynkron USB , tror det blir ett rejält lyft från Cromecast digitalt och analogt.
Gött!
Du skulle ju inte ha en dator i rummet. Vad blir din källa då?
eljulio skrev:Så här ser baksidan ut på min förstärkare. Antar att det bara är att koppla in dacen i valfri ingång med rca-kablar och sen ansluta övrig utrustning, chromemast, hårddisk och dator när jag vill i dacen?
STDI skrev:STDI skrev:eljulio skrev:
Gött!
Du skulle ju inte ha en dator i rummet. Vad blir din källa då?
eljulio skrev:en av de viktigaste sakerna känns som att kunna koppla in hårddisk direkt i dacen
pLudio skrev:eljulio skrev:en av de viktigaste sakerna känns som att kunna koppla in hårddisk direkt i dacen
Och där är vi tillbaka till en streamer (dator), ingen DAC tar en hårddisk.
Men det finns väl mjukvara för Chromecast att spela upp FLAC över LAN?
gflar skrev:Vilken typ av hårddisk? Nas?
eljulio skrev:gflar skrev:Vilken typ av hårddisk? Nas?
vanligt portabel hårddisk som ansluts via USB till dator. Vet inte om man kan göra någon lokal nätverksslösning där man kommer åt innehållet. Just nu är den ansluten till stationär dator på annan plats i huset.
eljulio skrev:hela min cd-samling som jag har rippat till flac-filer.
pLudio skrev:eljulio skrev:hela min cd-samling som jag har rippat till flac-filer.
Du har väl en extra kopia? Alla diskar går sönder.
pLudio skrev:Dig 3 på DAC:en skall vara direkt kopplad till Chromecast:en med en 3,5 mm mini-Toslink i Chromecast-änden (samma jack som analoga stereopluggen).
Nu ser du ut att ha kopplat Toslink:en mellan två DAC:ar som tar Toslink in. Vart tar de analoga RCA ut vägen på sista bilden? Utgången på Chromecast?
https://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK#Mini-TOSLINK
gflar skrev:Ser lite konstigt ut. Från vad kommer optiska in i Naim-dacen?
Inte 3,5 elektrisk utan mini toslink i ena änden och vanlig toslink i andra änden.eljulio skrev:pLudio skrev:Dig 3 på DAC:en skall vara direkt kopplad till Chromecast:en med en 3,5 mm mini-Toslink i Chromecast-änden (samma jack som analoga stereopluggen).
Nu ser du ut att ha kopplat Toslink:en mellan två DAC:ar som tar Toslink in. Vart tar de analoga RCA ut vägen på sista bilden? Utgången på Chromecast?
då har jag nog fel kabel. måste ha toslink i ena änden och 3.5 i andra änden. finns det?
Ted_B skrev:Inte 3,5 elektrisk utan mini toslink i ena änden och vanlig toslink i andra änden.eljulio skrev:pLudio skrev:Dig 3 på DAC:en skall vara direkt kopplad till Chromecast:en med en 3,5 mm mini-Toslink i Chromecast-änden (samma jack som analoga stereopluggen).
då har jag nog fel kabel. måste ha toslink i ena änden och 3.5 i andra änden. finns det?
Skickat från min J9210 via Tapatalk
eljulio skrev:menar du en sån här? https://www.kjell.com/se/produkter/ljud ... 1-m-p39259
ena änden in i dacen och andra in i chromecasten direkt?
Ted_B skrev:Ja, en sådan kabel mellan dac och Chromecast.
Skickat från min J9210 via Tapatalk
eljulio skrev:mer kabelfråga.
Adapter från USB till iphone? Så att jag kan köra allt från telefonen och slipper laptopen?
goat76 skrev:eljulio skrev:mer kabelfråga.
Adapter från USB till iphone? Så att jag kan köra allt från telefonen och slipper laptopen?
Vad ska du med Chromecast till om du inte tänkt casta till den?
gflar skrev:Om du nu ska skaffa en till hårddisk för att säkerhetskopiera, varför inte en NAS då? Då kan du använda app i mobilen som kommer åt allt du har.
eljulio skrev:gflar skrev:Om du nu ska skaffa en till hårddisk för att säkerhetskopiera, varför inte en NAS då? Då kan du använda app i mobilen som kommer åt allt du har.
låter ju smutt. hur gör jag då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster