Vad tror vi om Denon AVC X3800H

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

Re: Vad tror vi om Denon AVC X3800H

Inläggav steveo1234 » 2025-05-23 10:32

genstruktur skrev:
steveo1234 skrev:
genstruktur skrev:Försökte låsa volymen på +5 men det högsta var 0, sen off. Är ju rätt långt till +18 vilket är max på volymen. Det var lite kasst tyckte jag.

Jag har ju nu möjlighet att köra 4 separata kanaler för Atmos, med Denon. Onkyo hade bara 2 kanaler möjliga. Är det bättre att köra 4 tror ni? (Jo jag skall prova själv också) :)

Jag har låst volymen till +3db, så, det går.

Jag drar också tillbaka min rekommendation av appen. Sen förra uppdateringen av antingen receivern eller appen så är den så satans seg. Tar typ 10 sekunder att ändra volym och då hackar det så illa att jag blir osäker på om volymen kommer att ändras eller inte... suck

Det var ju märkligt, tyckte inte jag fick något alternativ över 0, bara off. Appen tycker jag inte heller är så bra men brukar trycka på web interface och det tycker jag fungerar bättre för installation. Annars använder jag fjärrkontrollen eller fjärrkontrollen på min Nvidia Shield för att ändra volym.

Om jag ansluter till web interface så får jag bara upp installationsinställningarna. Jag kan inte styra volymen därifrån, kan du det?

Fjärrkontrollen har jag inte packat upp än, jag vill verkligen kunna fortsätt att använda mobil för att styra volymen....

EDIT: Jag blev irriterad och började google och hittade faktiskt en lösning! Starta om receivern genom att hålla in on/off knappen i 5 sekunder. Receivern rebootar, är okontaktbar i någon minut men sen är appen lika snabb som tidigare!
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2025-05-23 12:34

genstruktur skrev:Jag tycker det är en för jäkla bra receiver. Lätt att ställa in via web interface med. Hittar väldigt lite att klaga på faktiskt. Riktigt välljudande. Har inte provat Audyssey än. Skönt att få trigger out zon 1 också. Min Onkyo hade bara för zon 2.

Jag är också fullständigt nöjd med min Marantz Cinema 50 som jag tror använder sig av samma menysystem som Denon, och är verkligen ett stort steg upp från mina tidigare Marantz receivers. Det är snyggt, lättöverskådligt och hyfsat rappt. Förutom det är ljudet riktigt bra och som tidigare nämnts tycker jag även att bildkvalitén fått sig en skjuts mot det bättre, vilket jag inte riktigt har fått klart för mig varför då jag förväntar mig att signalen ska vara passthrough utan någon som helst påverkan, och gissningsvis är det det nu vilket kanske inte var fallet med mina föregående receivers. :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2025-05-23 13:43

goat76 skrev:
genstruktur skrev:Jag tycker det är en för jäkla bra receiver. Lätt att ställa in via web interface med. Hittar väldigt lite att klaga på faktiskt. Riktigt välljudande. Har inte provat Audyssey än. Skönt att få trigger out zon 1 också. Min Onkyo hade bara för zon 2.

Jag är också fullständigt nöjd med min Marantz Cinema 50 som jag tror använder sig av samma menysystem som Denon, och är verkligen ett stort steg upp från mina tidigare Marantz receivers. Det är snyggt, lättöverskådligt och hyfsat rappt. Förutom det är ljudet riktigt bra och som tidigare nämnts tycker jag även att bildkvalitén fått sig en skjuts mot det bättre, vilket jag inte riktigt har fått klart för mig varför då jag förväntar mig att signalen ska vara passthrough utan någon som helst påverkan, och gissningsvis är det det nu vilket kanske inte var fallet med mina föregående receivers. :)

Nä jag förstår inte riktigt heller hur det blev så, har också alltid kört bildsignalen opåverkad i tidigare receivers. Det är precis som något brus i bilden är borta och skärpan blivit bättre. Skumt men trevligt!
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2025-05-23 13:44

steveo1234 skrev:
genstruktur skrev:
steveo1234 skrev:
Jag har låst volymen till +3db, så, det går.

Jag drar också tillbaka min rekommendation av appen. Sen förra uppdateringen av antingen receivern eller appen så är den så satans seg. Tar typ 10 sekunder att ändra volym och då hackar det så illa att jag blir osäker på om volymen kommer att ändras eller inte... suck

Det var ju märkligt, tyckte inte jag fick något alternativ över 0, bara off. Appen tycker jag inte heller är så bra men brukar trycka på web interface och det tycker jag fungerar bättre för installation. Annars använder jag fjärrkontrollen eller fjärrkontrollen på min Nvidia Shield för att ändra volym.

Om jag ansluter till web interface så får jag bara upp installationsinställningarna. Jag kan inte styra volymen därifrån, kan du det?

Fjärrkontrollen har jag inte packat upp än, jag vill verkligen kunna fortsätt att använda mobil för att styra volymen....

EDIT: Jag blev irriterad och började google och hittade faktiskt en lösning! Starta om receivern genom att hålla in on/off knappen i 5 sekunder. Receivern rebootar, är okontaktbar i någon minut men sen är appen lika snabb som tidigare!

Bra grävt! :)

Osäker på om jag får upp volymen i web interface, återkommer!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2025-05-24 21:11

genstruktur skrev:
steveo1234 skrev:
genstruktur skrev:

Bra grävt! :)

Osäker på om jag får upp volymen i web interface, återkommer!

Nä ingen volymkontroll i webb interface :o

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2025-05-31 20:30

Den tuffar på! För jäkla nöjd också :D
Köpte Audyssey editor app, skall testa någon dag.

Föregående

Återgå till Köpråd