genstruktur skrev:steveo1234 skrev:genstruktur skrev:Försökte låsa volymen på +5 men det högsta var 0, sen off. Är ju rätt långt till +18 vilket är max på volymen. Det var lite kasst tyckte jag.
Jag har ju nu möjlighet att köra 4 separata kanaler för Atmos, med Denon. Onkyo hade bara 2 kanaler möjliga. Är det bättre att köra 4 tror ni? (Jo jag skall prova själv också)
Jag har låst volymen till +3db, så, det går.
Jag drar också tillbaka min rekommendation av appen. Sen förra uppdateringen av antingen receivern eller appen så är den så satans seg. Tar typ 10 sekunder att ändra volym och då hackar det så illa att jag blir osäker på om volymen kommer att ändras eller inte... suck
Det var ju märkligt, tyckte inte jag fick något alternativ över 0, bara off. Appen tycker jag inte heller är så bra men brukar trycka på web interface och det tycker jag fungerar bättre för installation. Annars använder jag fjärrkontrollen eller fjärrkontrollen på min Nvidia Shield för att ändra volym.
Om jag ansluter till web interface så får jag bara upp installationsinställningarna. Jag kan inte styra volymen därifrån, kan du det?
Fjärrkontrollen har jag inte packat upp än, jag vill verkligen kunna fortsätt att använda mobil för att styra volymen....
EDIT: Jag blev irriterad och började google och hittade faktiskt en lösning! Starta om receivern genom att hålla in on/off knappen i 5 sekunder. Receivern rebootar, är okontaktbar i någon minut men sen är appen lika snabb som tidigare!