Moderator: Redaktörer
NiQ3 skrev:Är det kanske dax att investera i en annan förstärkare tro?
NiQ3 skrev:...
Skulle en Brik-försärkare orka med Pioneererna med bra resultat?
Mvh N
NiQ3 skrev:Har dom här högtalarna på mitt skrivbord på var sida om skärmen kopplade från datorn med en Brik dac till en Denon Pma-700AE förstärkare http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=139640
Dock så gillar jag inte ljudet alls, lyssnar en del på hårdrock (rush, black sabbath, Beatles, judas o alla dom andra liknande, o det låter inge vidare, Ljudet är liksom "bumligt", basen låter inte så bra.
Dock med annan musikstil med mer dunk typ Daft punk, infected mushroom låter det bra, och även lugnare rock, likt david gilmour funkar bra.
Frågan är då om det är kombinationen Denon PMA-700AE och Pioneer S-CN301-LR som inte gör sig så bra?
Körde med den stärkaren till ett par Wharfedale Diamond 8.4 golvare innan med samma "problem"
Är det kanske dax att investera i en annan förstärkare tro? Har inte allt för stor budget så vad kan vara värt att byta till?
Har för övrigt inte tillgång till nån annan förstärkare att jämföra med heller.
Mvh N
NiQ3 skrev:... Ljudet är liksom "bumligt", basen låter inte så bra....
Mvh N
Vinylcalle skrev:NiQ3 skrev:Har dom här högtalarna på mitt skrivbord på var sida om skärmen kopplade från datorn med en Brik dac till en Denon Pma-700AE förstärkare http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=139640
Dock så gillar jag inte ljudet alls, lyssnar en del på hårdrock (rush, black sabbath, Beatles, judas o alla dom andra liknande, o det låter inge vidare, Ljudet är liksom "bumligt", basen låter inte så bra.
Dock med annan musikstil med mer dunk typ Daft punk, infected mushroom låter det bra, och även lugnare rock, likt david gilmour funkar bra.
Frågan är då om det är kombinationen Denon PMA-700AE och Pioneer S-CN301-LR som inte gör sig så bra?
Körde med den stärkaren till ett par Wharfedale Diamond 8.4 golvare innan med samma "problem"
Är det kanske dax att investera i en annan förstärkare tro? Har inte allt för stor budget så vad kan vara värt att byta till?
Har för övrigt inte tillgång till nån annan förstärkare att jämföra med heller.
Mvh N
Har du hört samma musik låta bra? Eller är problemet kanske att musiken inte är särskilt välljudande (men bra musikaliskt). Tidiga Black Sabbath bland annat deras första skiva tycker jag iofs är vettig ur ljudsynpunkt (och fantastisk musik).
MvH Carl
Larsen skrev:NiQ3 skrev:... Ljudet är liksom "bumligt", basen låter inte så bra....
Mvh N
Kanske otur med placering/akustik? Provat dom på annan plats?
Laila skrev:NiQ3 skrev:...
Mvh N
Nej, inte hemma hos maj i allafallen . . . typ* !
*De vill nog ha minst ca 75Watter eller mer, säger mig mina helt ovetenskapliga erfarenheter. Kolla gärna så att det inte
år stärkaren(Denon:en) som felar . . . kanske ?
NiQ3 skrev:
Jag hade samma "problem" i vardagsrummet med högtalarna placerade med 3 meters mellanrum, 3 meter framför lyssningsplatsen i soffan då.
Min tanke var om just Denon PMA-700AE som jag har inte är en särskilt välljudande förstärkare tillsammans med dom högtalarna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster