Jag gick på de smala kontakterna, och så här blev det. Det är lite tunna, men de verkar sitta bra så de får godkänt. Hade jag haft plats för större hade jag nog gått på de med låsskruv på baksidan istället.
[/url]Moderator: Redaktörer
Bjorn_ skrev:Njaa, det är enkelt om man bara köper lite tillbehör. De låter ändå inte bättre än dina så det spelar ju ingen roll för den sakens skull, och det är väl det viktigaste
Komorok skrev:Sockerbiten är så pass tajt att det blir lite tryck ändå. Jag behövde inte skruva för att de skulle sitta ihop.
Jag tänker inte påstå att detta är den bästa lösningen, för det är det inte. Detta är en tillfällig lösning tills jag har råd att ordna lite bättre omkopplingsmöjligheter för basmodulerna. Men jag ska efterdra dem om ett tag för att se hur kopparen har gett efter för skruvarna.
Jag tycker det ser ut som att skruven sitter i en fjädrande plåt också. Kanske blir skruven fjädrande också. Blir den det så kanske lösningen är bättre än vi tror.
Jag får återkomma.
genstruktur skrev:Komorok skrev:Sockerbiten är så pass tajt att det blir lite tryck ändå. Jag behövde inte skruva för att de skulle sitta ihop.
Jag tänker inte påstå att detta är den bästa lösningen, för det är det inte. Detta är en tillfällig lösning tills jag har råd att ordna lite bättre omkopplingsmöjligheter för basmodulerna. Men jag ska efterdra dem om ett tag för att se hur kopparen har gett efter för skruvarna.
Jag tycker det ser ut som att skruven sitter i en fjädrande plåt också. Kanske blir skruven fjädrande också. Blir den det så kanske lösningen är bättre än vi tror.
Jag får återkomma.
Hur blev resultatet efter ett tag? Behövde du efterdra?
Komorok skrev:genstruktur skrev:Komorok skrev:Sockerbiten är så pass tajt att det blir lite tryck ändå. Jag behövde inte skruva för att de skulle sitta ihop.
Jag får återkomma.
Hur blev resultatet efter ett tag? Behövde du efterdra?
Inte en aning faktiskt. Det hela verkade iaf fungera perfekt tills för några veckor sedan då jag bytte ut EKK-helvetet mot billigaste 1,5mm2-högtalarkabeln från Classe
. På Classe-kablagets ändar lödde jag fast ett par cm EKK så att knivbananerna gick att använda även fortsättningsvis.
Till mina toppar har jag dock fortfarande EKK och billiga bananer från DX. Dock så är nya bananer inköpta från ebay och nu väntar jag bara på rätt sinnesstämning att beställa en rulle 1200x46gauge litztråd från Canada att ersätta EKKn med. Sedan blir det feelgood av rang här hemma.
Komorok skrev:Äh, man gör vad som krävs med det man har att tillgå... och om jag kan vara behjälplig så är jag gärna det om jag orkar och kan.
Heter det inte neurosa, förresten? Det är liksom en neuros. Har inget med nervös att göra.
Komorok skrev:Ja, hela internet verkar tycka att det heter nervosa. Jag tror att hela internet har fel.
ostmaccan skrev:
Vad är anledningen till att du överger EKK? Jag antar att det är att de är bångstyriga men måste ändå fråga.... Vad är fördelarna med litztråd?
Komorok skrev:
Man får något att göra på långtråkiga kvällar. Litztråd är ett helvete att hålla på med. Annars har det väl nämnts att man undviker tvärimpedansmodulation och skin effect. Men vette fan om det är ett reellt problem ens. Men med de högtalare jag har så känns det rätt att försöka ta hänsyn till sådana saker också
. De är värda lite bök.
Komorok skrev:Kabelstrumpa.
http://www.ebay.co.uk/itm/BRAIDED-SLEEV ... 2ed229f77b
Bästa bananerna jag har hittat.
http://www.ebay.co.uk/itm/8-GOLD-4mm-BA ... 35cd435c74
Komorok skrev: ...
Man får något att göra på långtråkiga kvällar. Litztråd är ett helvete att hålla på med. Annars har det väl nämnts att man undviker tvärimpedansmodulation och skin effect. Men vette fan om det är ett reellt problem ens. Men med de högtalare jag har så känns det rätt att försöka ta hänsyn till sådana saker också
. De är värda lite bök.
Laila skrev:Komorok skrev: ...
. De är värda lite bök.
Glöm för guds skull inte högisarnas internkablage* . . . typ.![]()
*Vem vet va vibrerande enkardeler kan ställa till med ?
Komorok skrev:Knivbananer från Conrad.
http://www.conrad.se/?websale8=conrad-s ... debox=box1
http://www.conrad.se/?websale8=conrad-s ... debox=box1
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster