Moderator: Redaktörer
Strauss skrev:Ni som kör Roku, vad kör ni för format? Den klarar ju inte flac!?
Koffe skrev:Strauss skrev:Ni som kör Roku, vad kör ni för format? Den klarar ju inte flac!?
Verkar som om det finns tredjepartsprogramvara för det:
http://www.rokulabs.com/forums/viewtopic.php?t=2546
Unfortunately (as leenuxg33k mentioned) this codec is only for the PhotoBridge. Apparently Roku could use this same code on the SoundBridge, they'd have to release it themselves as a firmware upgrade.
No idea if they ever plan on releasing FLAC for the SoundBridge however.
CJNE skrev:...så nu är en Infrant ReadyNAS NV samt 4 st Seagate NL35 250Gb diskar beställda...
Koffe skrev:Coolt!!! Du måste rapportera när du har fått den. Riktigt coolt. Vad kommer du att få betala i svenska pengar med tull, frakt osv?
Mich skrev:Det pratas om FLAC, wav och SoundBridge. Det är väl fortfarande så att det inte går att få ut ljudet oförstört (ej via SRC) ur en SoundBridge eller har dom ändrat sin konstruktion igen?
PS. Har Pinnacle köpt Roku?
//Michael
M1000 och M2000 finns inte längre. M1001 heter M1000 när man köper den, då Roku anser att dom är lika. Vilket dom inte är, men Roku hävdar att dom är det baserat på vad dom har sagt att man kan göra med burken (att det finns kunder som använder den lite annorlunda struntar dom i). Mycket rörigt! Så det kan bli för att dom glömde tänka på vissa saker. Det sätter oss hifi-nissar i ett perspektiv också. Roku skiter i oss och bryr sig inte, vi är en så liten kundkrets.Hubba skrev:Köp en M500,M1000 eller M2000 dom har inga hyss för sig med uppsampling, det är bara M1001 modellen som uppsamplar. Men jag vet inte om det bara gäller om man kör genom den interna DAC'en. Jag kör digitalt ut från en M500.
Hubba skrev:Vart tänker du placera Infrant burken?
Den är väldigt högljudd, och du kan inte sätta någon idle timout för att spinna ner diskarna.
Är det någon som har testat den här KuroBox
boyafraid skrev:jag skulle vilja ha ett program som gör att jag kan spela en playlist och att vem som helst på nätverket kan editera playlisten samtidigt som den spelas
exempelvis om jag sitter med min laptop hemma (som är kopplad till stereon) och vill att min kompis bredvid ska kunna lägga upp sina låtar på samma playlist
finns ett sådant program?
boyafraid skrev:nu har jag inte följt tråden precis så det kanske beskrivits flera gånger, men besvärar det dig inte alltför mycket vore jag väldigt tacksam om du beskrev vad slimserver är för program, hur det används, vad det kostar osv? tack på förhand
CJNE skrev:Lovade ju att återkomma om Infrant burken (ReadyNAS NV), har varit på lite semester därav dröjsmålet.
Jag avbeställde den eftersom jag kom fram till att den inte riktigt passar för mina behov, den verkar vara lite för slö som Slimserver. För normalt bruk kanske det fungerar men den klarar inte av att konvertera FLAC till Mp3 "on-the-fly" för att streama till kontoret t ex. och det känns lite synd.
Jag behöll diskarna (de verkar vara bra) och just nu sitter jag och konfigurerar mjukvaruraid (nivå 5) på min linuxburk.
adzer skrev:CJNE skrev:adzer skrev:någon som har kolla på vilken version av mjukvaran som har bäst ljud?
Njae, alltså mjukvaran används ju inte för att "spela upp" ljudet, den bara vidareförmedlar det till squeezeboxen eller mp3-strömspelaren dör själva uppspelningen sker.
Så den senaste versionen är nog ett bra val.
har läst flera recensioner där som påstår att olika versionen ger olika ljud då mjukvaran visst gör mycket av jobbet med att skicka ljudet
CJNE skrev:Min nästan nya 500Gb Seagate Barracuda började rapportera fel (via S.M.A.R.T) igår så nu är en Infrant ReadyNAS NV samt 4 st Seagate NL35 250Gb diskar beställda.
Ska bli skönt att slippa oroa sig för trasiga diskar.
Bamsefar skrev:--- Äh det här var ju lite sent att reagera inser jag nu, sorry ----
Implementeringen av slimserver på just den är under viss kritik som jag förstår det, helt enkelt en oflexibel produkt. Läs gärna mera på:
http://forums.slimdevices.com/
Bamsefar skrev:Istället skulle jag rekommendera en Synology CS-406:
http://www.synology.com/enu/products/CS406series/index.php
Den senare, CS-406, är markant mera flexibel. Och med flipflips SSODS implementation av SlimServer så har du en grym vinnare.
CS-406 går att hitta på flera ställen.
För övrigt råkar jag äga just en CS-406 med 4*500 GB, i RAID-5 så blir det i princip 1.4 TB. Och jag har SlimServer och en hel del till installerat. Helt klart att rekommendera. Sedan kan man hänga på en UPS, som jag gjort, och få hela servern batteribackupad. Säg till om du vill komma förbi och titta lite live på mitt exemplar !!
UrSv skrev:Tycker också att Synology verkar vara en hygglig lösning men tycker att både Infrant och Synology är lite dyra. Hittade häromdagen Intel SS4000. Någon som vet vem som har den i Sveriger och om den funkar bra?
http://www.intel.com/design/servers/sto ... /index.htm
CJNE skrev:Jo jag släppte den där idén efter att ha fått svar från Infrant att den inte klarar on-the-fly konvertering av FLAC->MP3.
CJNE skrev:Bamsefar skrev:För övrigt råkar jag äga just en CS-406 med 4*500 GB, i RAID-5 så blir det i princip 1.4 TB. Och jag har SlimServer och en hel del till installerat. Helt klart att rekommendera. Sedan kan man hänga på en UPS, som jag gjort, och få hela servern batteribackupad. Säg till om du vill komma förbi och titta lite live på mitt exemplar !!
Så du behöll Synology burken alltså? Kul att du blev nöjd med den.
Kribban skrev:Jag ställde denna fråga på minhembio.com men jag försöker här också![]()
Är det någon som använder någon typ av pocketPC som fjärrkontroll till Squeezeboxen?
MVH Christer
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 32 gäster