Moderator: Redaktörer
CalleG skrev:Att CEO rekommenderar en attenuator tolkar jag som att han är orolig för att mjukvaran kan komma att spela spratt - plötsligt blev den inställda volymen max och inte min, pga en bug eller nån med access till webgränssnittet. En analog volymkontroll kan inte påverkas på samma sätt.
CalleG skrev:Men rent tekniskt och ljudmässigt - varför skulle en digital ljudkontroll vara sämre? Jag förstår inte det riktigt.
CalleG skrev:Jag vill hemskt gärna ha en fjärrkontroll till min volym! *lat*
CalleG skrev:Jag har två runda Musical Fidelity X-A50 monoblock som ligger längs med baksidan på soffryggen, där är det svårt att få plats med en riktig förstärkare. Dessutom är jag väldigt nöjd med dom
CalleG skrev:Jag har två runda Musical Fidelity X-A50 monoblock som ligger längs med baksidan på soffryggen, där är det svårt att få plats med en riktig förstärkare. Dessutom är jag väldigt nöjd med dom
TCM skrev:Därför blev jag lite nyfiken när jag fick syn på Flying Moles DAD-M100 monoblock
Koffe skrev:Prova att sätt ett par Endler Audio - "shotgun" på ingångarna till dem (eller eventuellt på baksidan av) SB3:an. Det borde funka fint. Har inte provat dem själv men de verkar var populära på Slimdevices - forumet.
Jepp! Men som du själv säger - prova med ditt vanliga försteg först.CalleG skrev:Ja det ser ju intressant ut - man sänker alltså analog signalen med dessa, så att man kan ha högre utsignal från SB. Vill man rocka loss ordentligt så får man vrida upp på slutstegen först - det går ju att leva med.
CalleG skrev:Mina uppgraderingsplaner gick åt att skaffa en separat dac, för att på så sätt slippa SB'ns analoga utgångar helt. En Benchmark vore ju najs men ack så dyr. Jag är nära att köpa en Harmony Design DA9 däremot, den har väl åtminstone en nätdel som gör att den driver slustegen bättre. Frågan är dock om det trots allt inte är så att bästa uppgraderingen består i ett försteg av något slag.
CD'ns DAC ska vara av rätt hög kvalitet den med, så risken med en DA9 är väl att DACen är sämre än den som redan sitter i SB'n och då har man inte vunnit så mycket. Hmmmm.
CalleG skrev:Jaha så då har man gjort lite lyssningstest då. Ytterst enkla och ovetenskapliga men kanske ändå av intresse.
CalleG skrev:Tiden räckte inte till för att testa maxvolym kontra mellanvolym på SB, men eftersom de skillnader vi märkte var såpass små tror jag faktiskt inte det är något att oroa sig över.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster