Moderator: Redaktörer
paa skrev:Jag vill inte ha lösa ledare, utan en stabilt uppbyggd kabel.
Tänk att det finns så fantastiskt mycket högtalarkablar i alla utföranden, men inte verkar finnas någon kombination av högklassigt dielektrika och antingen massiva ledare eller förtennta mångtrådiga kardeler.
Jag vet att många här tycker att det inte behövs bättre isolering än PVC, men jag anser att det får gärna vara lite overkill om det bara inte kostar en förmögenhet.
BengtO skrev:Svante skrev:BengtO skrev:Ang recensionen ovan förstår jag inte riktigt.. är det ironi eller allvar?
Skrämmande...
Läste klart nu.. jag förstår!
Nefilim skrev:Fast om man tänker efter. Hur kan en kabel påverka ljudet alls? Jag menar att en kabel transporterar enbart elektroner fram och tillbaka, som genererar en mekanisk rörelse i en högtalare. Hur kan denna elektronvandring påverka ljudet alls??
paa skrev:Nefilim skrev:Fast om man tänker efter. Hur kan en kabel påverka ljudet alls? Jag menar att en kabel transporterar enbart elektroner fram och tillbaka, som genererar en mekanisk rörelse i en högtalare. Hur kan denna elektronvandring påverka ljudet alls??
Ja och hur kan en högtalare påverka ljudet, membranet bara svänger ju fram och tillbaka?
Nefilim skrev:paa skrev:Nefilim skrev:Fast om man tänker efter. Hur kan en kabel påverka ljudet alls? Jag menar att en kabel transporterar enbart elektroner fram och tillbaka, som genererar en mekanisk rörelse i en högtalare. Hur kan denna elektronvandring påverka ljudet alls??
Ja och hur kan en högtalare påverka ljudet, membranet bara svänger ju fram och tillbaka?
Också en fråga!Men det kan jag nästan förstå, för det handlar om delningsfekvenser osv...Eller?
Syntesis skrev:
Svaret är att det gör de inte..
Det handlar om en masspsykos framkallad av en ondskefull lobbygrupp från USA som pumpar ut giftiga, hallucinogena gaser i publika utrymmen, men också i hemmet via gasbehållare i bl a tv-apparater.
Hoppas du skämtar....Nefilim skrev:Fast om man tänker efter. Hur kan en kabel påverka ljudet alls? Jag menar att en kabel transporterar enbart elektroner fram och tillbaka, som genererar en mekanisk rörelse i en högtalare. Hur kan denna elektronvandring påverka ljudet alls??
Richard skrev:Byt ut dina filterkomponenter till bättre grejor ( exakt samma värde ) och ljudförbättringen är tiodubbel mot att byta kabel.
Sanny_X skrev:Du bör använda EKK, men det är lite trist.
Hetsporren skrev:Mkt snack om att klä kabeln med strumpa nu, hur fan gör man och vad kostar det?
MichaelG skrev:Men annars är det väl som att trä på en himla lång kondom ungefär.
Det tror jag inte i det här fallet.Richard skrev:Använd lampsladd eller EKK.
Byt ut dina filterkomponenter till bättre grejor ( exakt samma värde ) och ljudförbättringen är tiodubbel mot att byta kabel.
Kaffekoppen skrev:Det tror jag inte i det här fallet.Richard skrev:Använd lampsladd eller EKK.
Byt ut dina filterkomponenter till bättre grejor ( exakt samma värde ) och ljudförbättringen är tiodubbel mot att byta kabel.
MichaelG skrev:]
Det finns att köpa bland annat på Elfa och kostar från typ 10 kr metern och uppåt. Dvs - inte jättedyrt.
Richard skrev:Kaffekoppen skrev:Det tror jag inte i det här fallet.Richard skrev:Använd lampsladd eller EKK.
Om Hetsporren har Pip eller andra Inohögtalare har du rätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster