Sedan då text kommer kan ni sitta och kolla OM ni gillar samma saker som LTS testaren/na
Tro det eller ej. Men svårare är det faktiskt inte..
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Problemet med denna är väl att något hade väl läckt för över ett halvår sedan men eftersom tidningen inte kommit så spinns ju saker vidare på sina rykten.
BengtO skrev:Finns det nån ekonomisk förlust i att informationen skulle komma ut innan tryck eller är det enbart "spänningen" som går förlorad?
BengtO skrev:Vissa brukar ju tycka att spekulationerna är det roligaste när det gäller "nyheter" och det är väl delvis sant.. Om man nu sitter och trycker på nån världsrevolutionerande nyhet kan jag förstå att man kanske vill ha all data på fötterna innan det kommer ut osv men när det gäller en trio hembioförstärkare som funnits på marknaden ja, hur länge?
BengtO skrev:Eller ligger rädslan däri att folk springer o köper "fel" innan sanningen är i tryck?
BengtO skrev:Jag ser inget större ansvar för LTS i detta dock...
IngOehman skrev:... Även om inte LTS är juridiskt ansvariga för felköp baserade på missinformation, kan ju de som är aktiva inom LTS ändå känna ett sådant ansvar, och inget är väl bra om någon köper något de kommer att ångra? Oavsett om det inte är "LTS' fel" känns det ändå vettigt att agera om man kan hindra sådana misstag.
Det är väl liksom en del av det ansvar som ingår i att finnas och kunna tänka - att man försöker hjälpa och vara till nytta, om man kan...
Greensleeves skrev:IngOehman skrev:... Även om inte LTS är juridiskt ansvariga för felköp baserade på missinformation, kan ju de som är aktiva inom LTS ändå känna ett sådant ansvar, och inget är väl bra om någon köper något de kommer att ångra? Oavsett om det inte är "LTS' fel" känns det ändå vettigt att agera om man kan hindra sådana misstag.
Det är väl liksom en del av det ansvar som ingår i att finnas och kunna tänka - att man försöker hjälpa och vara till nytta, om man kan...
Vid läsningen av dessa närmast humanistisk präglade rader, är det nästan som om jag känner något tjockt i halsen, och gläder mig åt att jag nyligen betalade in medlemsavgiften.
Mvh,
Greensleeves
BengtO skrev:Tänk alla stackare som tvingas gå i väntans tider i åratal utan att få veta "sanningen" då. Kanske orkar vissa inte längre, utan går vidare i letandet efter den ultimata transparensen och köper ett annat märke! Hur ska det sluta? Ska Hifiklubben dö ut?.. Den som lever får se..
Johan_Lindroos skrev:BengtO skrev:Tänk alla stackare som tvingas gå i väntans tider i åratal utan att få veta "sanningen" då. Kanske orkar vissa inte längre, utan går vidare i letandet efter den ultimata transparensen och köper ett annat märke! Hur ska det sluta? Ska Hifiklubben dö ut?.. Den som lever får se..
Ja det verkar ju inte vara du som går i väntans tider i alla fall, så varför jiddrar du? Ditt inlägg är inte direkt präglat av någon entusiasm för HiFi. Du gör det heller inte mer skoj att hålla på med idellt arbete vad avser artikelskrivande. Om nu någon uppskattar vad LTS gör, kan då inte denne person få ha sin glädje då? Eller både han och LTS ska tydligen trackas lite först.
Men hur otrevlig får man bli?BengtO skrev:...om man nu är så kissnödigt livrädd för att små fragment av ett test skulle slippa ut innan tryckning så ser man väl till att få det gjort då?
Tydligt så finns ju tid att sitta och skriva här, gratis. Tidningen är väl nåt medlemmarna betalt för?
Mayro skrev:Det är väl knappast Johans test som är sen utan resterande till tidningen väl`..
och klart man inte vill ha ut resultaten INNAN dom kommer i text..
Däremot kanske läge med en skärpning med tidningen va så den kommer ut någon gång...
Jag har varit med sedan straxt efter gignos och har fått noll blaska.
Almen skrev:Men hur otrevlig får man bli?BengtO skrev:...om man nu är så kissnödigt livrädd för att små fragment av ett test skulle slippa ut innan tryckning så ser man väl till att få det gjort då?
Tydligt så finns ju tid att sitta och skriva här, gratis. Tidningen är väl nåt medlemmarna betalt för?![]()
JohanLindroos skrev "Du gör det heller inte mer skoj att hålla på med idellt arbete vad avser artikelskrivande. Om nu någon uppskattar vad LTS gör, kan då inte denne person få ha sin glädje då?", läste du det?
BengtO, om du inte tycker att LTS motsvarar dina krav på en förening så är det väl bara att gå ur?
Det är väl bäst att du frågar chefredaktören, Pekka Johansson, om du är intresserad av detaljerna med medlemsbladets utgivning.BengtO skrev:Däremot så undrar jag hur man får tid att göra en tidning som t.ex nummer 1 2007 innan man får klart de som saknas 2006? Om man nu har vissa artiklar klara, så kan man väl släppa dem i det nummer man skickar iväg då?
Mayro skrev:jag vet inte exakt när det betalades.. Men det var efter gignos,, när det nu var..Minnet är bra men kort.
och noll hifiporr i låddan![]()
Men jag tjuvläser sedan molten hos min vän "Ulf" då jag är i sthlm.. Så det gör väl inget egentligen..testobjekten köper jag ju aldrig i alla fall. och resterande texter är ju inte färskvara så dom kan läsas när som så att säga..
Johan_Lindroos skrev:[quote="BengtO]
Det var inte meningen. Däremot så undrar jag hur man får tid att göra en tidning som t.ex nummer 1 2007 innan man får klart de som saknas 2006? Om man nu har vissa artiklar klara, så kan man väl släppa dem i det nummer man skickar iväg då?
Kaffekoppen skrev:Fint.... Lindroos hälsar
Förrresten Mayro, skall se till att du får tidningarna!
BengtO skrev:Ber åter om ursäkt. Egentligen är jag väldigt trevlig..
BengtO skrev:Edit..ursäkta den dåliga citeringen..översta raden i mitt inlägg är från ovanstående..
MP skrev:Det där var ett inlägg om nästan orsakade tårar i ögonen Greensleeves, du får akta dig så att jag inte nominerar dig till veckans SuperHiFihjälte för näst nästa vecka.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster