Nu är Larsen 6an nästan dubbelt så dyr, men även om det vore omvänt hade jag valt piP.
V8: räknas det om man hört Ola dema 6an?
Ett tips i all välmening; jag tror det beror på hur mycket orthofån man är.
Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:
Ett tips i all välmening; jag tror det beror på hur mycket orthofån man är.
BengtO skrev:Vee-Eight skrev:
Jag är fullt medveten om att Larsen själv demar så att väggfärgen lossnar, men det minskar inte L6:ans överlägsenhet.
Hur menade du egentligen med den meningen?
Sanny_X skrev:Det jag kommenterade var de 2 annonser som var med i tråden, ingenting annat. (5 vs. 9 kkr)
När det gäller ortho eller inte brukar vi ju gnabbas lite om det, inget illa ment. Det jag ville få fram är att det är en smaksak, trodde det framgick.
Vee-Eight skrev:vill man betala mer så är det antagligen pi60 man skall titta på.
Dunderklumpen skrev:Att få öppna en låda som ingen öppnat före mig.. Häftigt.
Vee-Eight skrev:Ang tips i all välmening; det har väldigt mycket att göra om man är inosvans eller ortho-fån. Det är två olika slags högtalare som i bästa fall löser ett problem. Enligt mitt tycke är L6 en bättre deal, vill man betala mer så är det antagligen pi60 man skall titta på (förutsatt att man måste titta på nytillverkat).
subjektivisten skrev:Vee-Eight skrev:Ang tips i all välmening; det har väldigt mycket att göra om man är inosvans eller ortho-fån. Det är två olika slags högtalare som i bästa fall löser ett problem. Enligt mitt tycke är L6 en bättre deal, vill man betala mer så är det antagligen pi60 man skall titta på (förutsatt att man måste titta på nytillverkat).
Vad gillar du bättre med L6 än piP och är det något med piP som du gillar bättre? Har inte hört L6 så är lite nyfiken.
Vee-Eight skrev:Stereoperspektivet är enligt mig mer intressant (kan antagligen med all säkerhet förklaras med min böjelse för Carlsson), där Pip har tråkig verklighet. Varken mer eller mindre. I de flesta fall ser jag det som en nackdel.
subjektivisten skrev:Vee-Eight skrev:Stereoperspektivet är enligt mig mer intressant (kan antagligen med all säkerhet förklaras med min böjelse för Carlsson), där Pip har tråkig verklighet. Varken mer eller mindre. I de flesta fall ser jag det som en nackdel.
Kan man säga att L6 låter mer som "elektrostater" som breder ut sig mer?
Vee-Eight skrev:Ngn skrev för en bra tid sedan att det Larsen/Carlsson gör är att "lägga på" en luftighet som inte finns...
Dunderklumpen skrev:Nu har jag lagt ut annonser på mina Klipsch RF-7:or. Har ett par spekulanter redan. Är trött på dessa mastodonter, Klipscharna alltså, och dessutom vill jag ha ett par musikförmedlare som inte behöver st så långt ut i rummet. Vad tror/tycker du?
dimitri skrev:Ty alla i denna tråd som har uttalat sig om den ena eller den andra högtalares förträfflighet har i andra trådar vidimerat placebons betydelse för de subjektiva intrycken.
Vee-Eight skrev:Pip har i mitt tycke inte mkt att hämta mot L6. Förbisprungen och stora åttor är ritsade runt pIparna. Man behöver komma upp i Pi60 innan matchtröjan är värd att dras på.
Jag är fullt medveten om att Larsen själv demar så att väggfärgen lossnar, men det minskar inte L6:ans överlägsenhet.
Dunderklumpen skrev:Kan någon redogöra skillnader i ljudet mellan Larsen och Carlsson? Jag antar att de ljudmässigt ligger rätt nära varandra, men jag skulle gärna vilja veta lite mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster