Moderator: Redaktörer
swek skrev:Far min föreslår att jag ska bygga ett par egna högtalare eftersom han tror det skulle bli billigare.
Säg att jag nu skulle ge mej in på det; att bygga ett par högtalare i klass med 601: orna. Är det möjligt, till ett mindre pris? Man får utgå ifrån att jag inte har några som helst material eller verktyg ALLS!
Är det möjligt?
swek skrev:Jag ändrat mig. Det blir nog ett par 601 S3 i alla fall. Jag har resonerat så som så att om jag köper ett par ordentligare h-talare nu så slipper jag uppgradera dem så fort.
Martin skrev:Vilket då? Håller du med allting?Johan_Lindroos skrev:Håller med.
swek skrev:Bill50x: Jag har för närvarande inte tänkt meka med högtalarna något, utan bara använda dem för lyssning. Det vore kul att meka, men sånt har inte vi studenter råd med.
swek skrev:Jag har ganska så bestämt mig på B&W DM601 S3 för 3600kr + frakt.
Det är alltså min budget. Jag har letat efter begagnat, men i Haparanda är det inte så tätt med folk som vill sälja, o de flesta vill inte skicka sina högtalare. Jag har bara haft möjlighet att lyssna på 601 S2 o därför hade jag tänkt köra på dem eftersom jag litar på att ljudet kommer vara liknande i S3 serien. Har jämfört dem med ett par gigantiska (vet inte vad de heter) dynaudio audience högtalare som vi har i studion på skolan och en del kompisars högtalare. Jag tycker personligen att de låter väldigt bra för pengarna.
Jag har länge bett om råd om andra högtalare, men det har varit ganska glest med svar.
swek skrev:Du ser vilken respons det blir B5x...
Nåväl, jag har bestämt mig för DM601S3.
Det finns visst en tredje färg som B&W inte har på sin hemsida men som hifiklubben.se har som heter Calvados och är en typ körsbärsfärgad, enligt hk.se´s kundservice.
Är det någon som sett hur dessa ser ut??
Svart eller Calvados är frågan...
Martin skrev:Vilket då? Håller du med allting?Johan_Lindroos skrev:Håller med.
Naqref skrev:Hur långa kablar behöver du? 1.5mm2 kan funka bra upp till 3m nämligen. Annars är det bara knata ner till närmaste elbutik ok köpa EK2.5 i lagom längder och tvinna ihop själv
swek skrev:EK2.5? Va e de?
Användare som besöker denna kategori: Almen, HakanC, RogerGustavsson och 14 gäster