Tips på bra skivtvätt för vinyl.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
lennartj

Re: Tips på bra skivtvätt för vinyl.

Inläggav lennartj » 2016-02-23 12:57

shaft skrev:
lennartj skrev:
Audiohd skrev:Audio Desk Vinyl Cleaner PRO är en fantastisk skivtvätt till ett fantastiskt

Fantastiskt pris? Den är ju "svindyr" ? ,-)

Det var jag som skrev "DAudio esk Vinyl Cleaner PRO är en fantastisk skivtvätt till ett fantastiskt pris"
och jag nämnde aldrig på vilket sätt priset är fantastiskt.
Att priset är fantastiskt högt inte bara jämfört med en flaska Yes, en diskborste och en frottéhandduk utan även jämfört med de flesta tvättar med vakuumsug blir väl uppenbart för alla som gör sig besväret att googla? 8O
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
shaft

Re: Tips på bra skivtvätt för vinyl.

Inläggav shaft » 2016-02-23 13:47

Lennart, jag missförstod dig. När jag själv brukar skriva "fantastiskt pris" så brukar jag mena ett lågt pris. Men då förstår jag hur du menar.
Audio Desk var ju branschledande ett tag och kunde ta ut det pris de ville. Ser nu att de sänker på första modellen till ca $3000 - vilket iofs är mycket pengar, men konkurrens från andra märken spelar in gissar jag.

Jag tycker du har rätt i att ADn inte är det bästa alternativet för mycket smutsiga skivor - fast en kombination med en Clearaudio eller VPI hade nog varit det bästa för mig.

Föregående

Återgå till Köpråd