Moderator: Redaktörer

audioslave skrev:
Frågan är om jag ska försöka få bort limresterna i mitten på dem, förstår inte riktigt varför det är lim där, någon tanke om det? Bäst och skonsammast sätt att få bort det om jag nu ska göra det?

Eri skrev:audioslave skrev:
Frågan är om jag ska försöka få bort limresterna i mitten på dem, förstår inte riktigt varför det är lim där, någon tanke om det? Bäst och skonsammast sätt att få bort det om jag nu ska göra det?
http://mellqvist.org/foto/audiopro/audioproa2.2h.jpg
Det satt nog en platta som täckte konen fram till kantupphängningen. Därav limresterna.
RogerGustavsson skrev:audioslave skrev:Har inte fått något svar ännu från audio pro, räknar visserligen inte med att få något heller. Dock har två vänliga forumiter tipsat om en Audio Pro-fantast här i Sverige som jag ska kontakta när jag får lite tid över, sitter och pluggar till en kemi-tenta så all tid går dit för stunden.
Uppdaterar med bilder och mer info när jag hinner!
Brukade alltid få svar från deras serviceavdelning, tror han hette Sven. Det finns en samlare av Audio Pro-grejor i Linköping som jag har haft kontakt med, har dock glömt namnet.
DVD-ai skrev:Om det saknar delar från konerna på slavarna så kommer det medföra att deras viktning inte blir korrekt och avstämninjgen kommer att bli fel. I detta fallet öka!
Så att du vet om det.
IngOehman skrev:Håller med.
När det gäller att byta komponenter i filtret så vill jag råda till försiktig-
het, i synnerhet om du tänkt byta till komponenter med fel värden. Gör
inte det.
Om du är det allra minsta osäker på hur komponenterna klarat tidens
tand (och det gäller egentligen bara kondensatorerna, de andra kom-
ponenterna åldras inte) så mät upp dem istället för att byta dem.
Vh, iö

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster