MagnusÖstberg skrev:sprudel skrev:Bara för att man tycker det är kul att provlyssna nya apparater i sin setup behöver man väl inte ha HiFi-neurosa?
Mitt råd är att negligera första-intrycken och låta den nya apparaten sitta i minst en vecka, därefter byta tillbaka.
Det tar tid innan vissa intryck går in.
Ha så himla kul med testandet, och försök vila lite på haussen vid första-intryck, det kommer att ändra sig.
Man måste nog känna de man ger diagnosen till lite 
Bra text om att alltid ta det lite lugnt med intrycken och hålla sig nykter till de första intrycken för övrigt.
Ähhhh.....
Du vet inte vad du pratar om...
Ne men faktiskt så är det ju så att jag HAR absolut haft en hel del slitningar mellan: vill, bör, kan och orkar.
Men jag känner inte så nu, jag har insett vart jag vill lägga min nivå och är mycket nöjd med min prioriteringar senaste 2åren inom ljud

Det har varit en ständig färd mot välljudet, alla steg har tagit mig närmare det jag idag har uppnått, vissa steg har efter en tid visat sig inte stämma 100% med min plan på utveckling och har fått stryka på foten, även om dom när dom införskaffades var ett klart steg fram !
Det har varit super kul och jag är så otroligt glad över mina pi60s som gör mig lugn, för jag vet att jag har ett par fullrange högtalare som jag kan spela med ensamma.
Skulle jag hamna i en riktigt liten 1a på 25kvm så kan jag säkert lyckas få till något med dom och låna ut infraX-8 till någon kompis, just att inte behöva ha basmoduler är en så befriande tanke.
Jag älskar flexibilitet, att har ett par toppar som jag kan köra ensamma och vara nöjd med utsträckningen nedåt är mycket bra.
Detta är en av orsakerna till att jag inte blev nöjd med i32s utan basmoduler, dessutom så tycker jag att i32s behöver närmare 3,5m lyssningsavstånd vilket jag inte kunde ge dom... jag litade på angiven närlyssningsgränns istället för mina öron, stort misstag.
Nu kostade misstaget mig inte många kronor, så ja nej äääh inget misstag, jag är glad över att ha ägt min drömhögtalare i en av mina favorit lacker !
Såhär i efterhand så är det enda jag ångrar att jag sålda mina 2st XPA-2 med förlust för att nu sitta med typ samma saker = gick back.