Har du möjlighet att testa vid 10 kHz istället ?
Moderator: Redaktörer
pLudio skrev:Jag passar på att önska tvåtons 19+20 kHz.
Thomas_A skrev:Verkar som en hel del 1 kHz övertoner var USB-genererat, men bara när jag kopplade via mac mini till Marantz. Mätning med USB med bärbar dator visade mindre övertoner.
HDMI->Marantz->pre out->Transit DAC-USB portabel dator:
[ Bild ]
THD sjunker mem THD+Noise är fortsatt högt med DR strax över 80 dB.
petersteindl skrev:Thomas_A skrev:Verkar som en hel del 1 kHz övertoner var USB-genererat, men bara när jag kopplade via mac mini till Marantz. Mätning med USB med bärbar dator visade mindre övertoner.
HDMI->Marantz->pre out->Transit DAC-USB portabel dator:
[ Bild ]
THD sjunker mem THD+Noise är fortsatt högt med DR strax över 80 dB.
USB är lurigt. Jag har nämnt detta tidigare i andra trådar.
Thomas_A skrev:Har någon en 19+20 kHz fil i 24 bit 96 kHz? Har lite svårt att göra den i Audacity.
pLudio skrev:Thomas_A skrev:Har någon en 19+20 kHz fil i 24 bit 96 kHz? Har lite svårt att göra den i Audacity.
Använd signalgeneratorn i REW som kan spara till fil. Jag har själv sparat svepet så jag kan spela upp WAV:en och mäta det rumskorrigerade ljudet.
pLudio skrev:Du får väl köpa både ett nytt ljudkort och en NC252MP att mäta på.
Morello skrev:Festligt att tonerna har olika nivå.
Thomas_A skrev:Till elektriska experterna. Vad tyder udda övertoner av 50 Hz på för problem? Alltså 150, 250, 350 Hz...
Belker skrev:Thomas_A skrev:Till elektriska experterna. Vad tyder udda övertoner av 50 Hz på för problem? Alltså 150, 250, 350 Hz...
I mitt fall här:https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=71620 var det en jordslinga som gav liknande utslag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster