TonyM skrev:Har tänkt byta ut mina 15 år gamla Supra 2*2,5mm till lite grövre 2*4mm. Funderat lite på Oelbach som har en silverplätterad kabel, som jag har möjlighet att köpa till hyfsat pris. Läste/hörde att den typen av kablar lyfter diskanten en del, stämmer det?
Har ett par Jamo D870 som ju redan är aningen diskantstarka, (dessa är kopplade till min HK 990).
Om det är så som ryktet säger om silverplätterade kablar lyfter diskanten så är det kanske bättre att gå på en ren kopparkabel? Är diskantlyftet markant? Har inte möjlighet att låna hem kablar o provlyssna utan köpt kabel stannar sas.
Några tips på hyfsat bra kablar för pengarna, max 100 kronorspänn/metern, gärna billigare då jag behöver 2*5m.
Jag har ett tips, inte särskilt dyrt heller. Köp 2x1,5 EKK om du behöver längder upp till 4-5 m. Behöver du längre går du på 4x1,5 och korskopplar.
Lika ”ren” koppar som de i exklusiva butiken. När du ändå är inne på att prova nya kablar. Ha så kul.

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.
M.Twain
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!
© 2012 Nelson Pass