Moderator: Redaktörer
Patrik_B skrev:distad skrev:Jag tror Denon är bra och det är bara åka till klubben och fingra på en. Men den där Teac:en som du lade upp bild på låter som ett tröskverk när man öppnar släden.... om jag minns rätt då jag såg den i en någon video. En CD-spelare för 30 papp ska släden ha lite känsla och inte låta som på en 3-tusen kronors maskin, *tycker jag*
Hifiklubben har inga Denon cd-spelare hemma i Uppsala (vad jag har sett).
Och pris och utseende fick mig att tro att Teac-spelaren skulle kännas lyxig. Men tydlig inte. Därav denna tråd!gflar skrev:Lars i Ljusdal (tror du känner han) har ett par Denon ute på Hifimagasinet nu.
Jag har handlat av han för nått år sedan, trevlig kille.
En DCD-2880AR och en DCD-1500AE? Jag har sett dom återkomma på både Tradera och på Hifitorget. Har funderat på någon av dom men vi pratar även här om 15-20 år gamla spelare.
Jag saknar verkligen ett modernt alternativ som motsvarar t.ex. en Sony CDP-XB930Q. Dvs, en relativt billig (kostade 4000 ny) och ändå väldigt stabilt byggd cd-spelare.![]()
[ Bild ]
distad skrev:Patrik_B skrev:distad skrev:Jag tror Denon är bra och det är bara åka till klubben och fingra på en. Men den där Teac:en som du lade upp bild på låter som ett tröskverk när man öppnar släden.... om jag minns rätt då jag såg den i en någon video. En CD-spelare för 30 papp ska släden ha lite känsla och inte låta som på en 3-tusen kronors maskin, *tycker jag*
Hifiklubben har inga Denon cd-spelare hemma i Uppsala (vad jag har sett).
Och pris och utseende fick mig att tro att Teac-spelaren skulle kännas lyxig. Men tydlig inte. Därav denna tråd!gflar skrev:Lars i Ljusdal (tror du känner han) har ett par Denon ute på Hifimagasinet nu.
Jag har handlat av han för nått år sedan, trevlig kille.
En DCD-2880AR och en DCD-1500AE? Jag har sett dom återkomma på både Tradera och på Hifitorget. Har funderat på någon av dom men vi pratar även här om 15-20 år gamla spelare.
Jag saknar verkligen ett modernt alternativ som motsvarar t.ex. en Sony CDP-XB930Q. Dvs, en relativt billig (kostade 4000 ny) och ändå väldigt stabilt byggd cd-spelare.![]()
[ Bild ]
Sony CDP-XB930Q. tycker "jag" att du ska hoppa. Jag har haft en och den låter inte så bra. Men viss känslan är kvalité är det i den. Du har fått många fina förslag, men jag hade gått på Meridian som jag lade upp där allt är kvalité och den hade ju fått ny laser så den kommer funka länge igen.
VintageHiFi skrev:distad skrev:Patrik_B skrev:Hifiklubben har inga Denon cd-spelare hemma i Uppsala (vad jag har sett).
Och pris och utseende fick mig att tro att Teac-spelaren skulle kännas lyxig. Men tydlig inte. Därav denna tråd!
[ Bild ]
Sony CDP-XB930Q. tycker "jag" att du ska hoppa. Jag har haft en och den låter inte så bra. Men viss känslan är kvalité är det i den. Du har fått många fina förslag, men jag hade gått på Meridian som jag lade upp där allt är kvalité och den hade ju fått ny laser så den kommer funka länge igen.
Hur den låter är ju rätt ointressant, då man lämpligtvis använder den som transport om man inte är nöjd med ljudet från spelarens interna DAC.
Läser man i ursprungsposten är ju även TS inne på det spåret. Maxpriset enligt TS är mellan 5-10k då får man in en hyfsad ny DAC i priset med.
VintageHiFi skrev:Jag har rätt många CD/DVD maskiner.
Sonys ES serie har jag ett antal av majoriteten känns mycket välbyggda.
Denon har jag några av deras större DVD spelar känns välbyggda men inte i klass med Sonys ES maskiner.
Jag har Pioneer maskiner DV-757ai / DV-868avi / DV-989avi de 2 första känna vänligt lika men 989 ett litet snäpp upp.
En annan maskin i samlingen som är lite trevlig är MicroMega Duo den är toppmatad känns stabil & fin.
distad skrev: Jag får intrycket att han vill ha något som är välbyggt och låter bra = Meridian.
sportbilsentusiasten skrev:VintageHiFi skrev:Jag har rätt många CD/DVD maskiner.
Denon har jag några av deras större DVD spelar känns välbyggda men inte i klass med Sonys ES maskiner.
Jag har Pioneer maskiner DV-757ai / DV-868avi / DV-989avi de 2 första känna vänligt lika men 989 ett litet snäpp upp.
En annan maskin i samlingen som är lite trevlig är MicroMega Duo den är toppmatad känns stabil & fin.
Sony ES är fina, men låter inte så bra enl mig.
Meridian spelare är snygga, stabilt byggda och BRA ljudmässigt.
Tex Meridian 506, kolla videon vid 5min20s
https://www.youtube.com/watch?v=BirzUL5XUsw
VintageHiFi skrev:sportbilsentusiasten skrev:VintageHiFi skrev:Jag har rätt många CD/DVD maskiner.
Jag tänkte precis som i inlägget ovan när jag svarade Distad att ljudet löser man med en separat ny DAC.
distad skrev:RJohan skrev:Linn CD 12:
[ Bild ]
Framsidan är ännu snyggare!
Naim? Njaa... Jag har haft både CDS och CDSII, en del idiotproblem kring den lösa pucken som sänker kvalitetsintrycket betydligt. Förresten hade de ingen digitalutgång.
Har du problem att hantera en puck ? Jag hade inte det och kvalitets känslan i släden är 100% Ingen skranglighet här inte.
RJohan skrev:distad skrev:RJohan skrev:Linn CD 12:
[ Bild ]
Framsidan är ännu snyggare!
Naim? Njaa... Jag har haft både CDS och CDSII, en del idiotproblem kring den lösa pucken som sänker kvalitetsintrycket betydligt. Förresten hade de ingen digitalutgång.
Har du problem att hantera en puck ? Jag hade inte det och kvalitets känslan i släden är 100% Ingen skranglighet här inte.
Vilken exakt modell hade du? CDS och CDSII hade ingen 'släde'.
sportbilsentusiasten skrev:VintageHiFi skrev:Jag har rätt många CD/DVD maskiner.
distad skrev:RJohan skrev:distad skrev:Har du problem att hantera en puck ? Jag hade inte det och kvalitets känslan i släden är 100% Ingen skranglighet här inte.
Vilken exakt modell hade du? CDS och CDSII hade ingen 'släde'.
CD5 Helt underbart handhavande. Och att den sedan lät bra ovanpå det, var ju en bonus.
sportbilsentusiasten skrev:En Linn Ikemi kan man lyfta i släden. Superstabil och viner bara lite lätt då den åker ut/in. Och det går snabbt.
Osar kvalitet. Ingen puck att strula med.
Kolla från 6:30 (tog första bästa video...)
Linn Ikemi cd player HDCD 24bit 192KHz 44.1 TOP HI-FI HI-END [2^parte]
https://www.youtube.com/watch?v=oh67Crlf8Yc
distad skrev:sportbilsentusiasten skrev:En Linn Ikemi kan man lyfta i släden. Superstabil och viner bara lite lätt då den åker ut/in. Och det går snabbt.
Och den låter bra också.
sportbilsentusiasten skrev:En Linn Ikemi kan man lyfta i släden. Superstabil och viner bara lite lätt då den åker ut/in. Och det går snabbt.
gcs skrev:Jag skulle vilja ha en CD spelare med inbygd HDCD avkodare.
Kalle G skrev:Jag har Yamaha cdx1100 som väger in på14kg. Slår ett slag för den. Dock några år på nacken nu.
RogerGustavsson skrev:Varför denna fixering på CD-spelarens vikt? Denna kanske då duger om det är det som spelar roll? https://www.stereophile.com/content/jay ... -transport
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster