Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Inte för att vara den. Men tycker du inte att ditt upplevda behov är något överdrivet?![]()
Doofus skrev:PerStromgren skrev:Doofus skrev:Du och min sambo är helt överens Morello.
Om din sambo hade gogglat dig och tittat in här innan inflyttning, kunde vi berättat om dina något bisarra böjelser på den här punkten!
Hej Per! Kul att du skriver
Tog henne ett par veckor och förstå att mina 4435:or var högtalare och inte en udda byrå i vardagsrummet...
DVD-ai skrev:Man ska inte vara rädd för att leva ut sina obskyra böjelser.
eljulio skrev:DVD-ai skrev:Man ska inte vara rädd för att leva ut sina obskyra böjelser.
Helt enig, men det kan ju vara bra om man har någorlunda god självkännedom...
NADifierad skrev:Jag tycker att 8 artontummare verkar vettigt.
Jag hade 6, innan jag fick avveckla, och de räckte inte alltid till.
Infra och höga lyssningsvolymer kräver kapacitet.
NADifierad skrev:Jag tycker att 8 artontummare verkar vettigt.
Jag hade 6, innan jag fick avveckla, och de räckte inte alltid till.
Infra och höga lyssningsvolymer kräver kapacitet.

I-or skrev:Fyra portade lådor om 125 liter stycket kan med Lab Gruppen FP 14000 ge ca 14 dB högre ljudtrycksnivå vid 12 Hz än med de befintliga lådorna. Portarna blir dock långa och måste även vara strömningsmässigt väl utförda.
PerStromgren skrev:I-or skrev:Fyra portade lådor om 125 liter stycket kan med Lab Gruppen FP 14000 ge ca 14 dB högre ljudtrycksnivå vid 12 Hz än med de befintliga lådorna. Portarna blir dock långa och måste även vara strömningsmässigt väl utförda.
Det är inte ofta man läser den typen av fraser i sammanhanget...
Calleberg skrev:Ja när portarna och/eller låddorna inte får plats kan man ju välja mellan Slavbasar och faktiskt med tanke på hur ofördelaktigt prissatta dessa ofta är... även slavbasar med magneter...
(Det där kommer ingen fatta vad det betyder...)
Bill50x skrev:Calleberg skrev:Ja när portarna och/eller låddorna inte får plats kan man ju välja mellan Slavbasar och faktiskt med tanke på hur ofördelaktigt prissatta dessa ofta är... även slavbasar med magneter...
(Det där kommer ingen fatta vad det betyder...)
Inte för att jag vet men man kan ju gissa. Tex med magnet och spole där man med ett motstånd mellan plus och minus kan variera vilket "motstånd" konen ger. Teoretiskt skulle det då kunna kännas som olika lådvolym av baselementet och som då skulle kunna justeras med ett enkelt varierbart motstånd över slavbasen.
Eller?
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster