Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Bill50x skrev:Några bra tips på (icke wi-fi) router som är bra?
Mmmm måste be om en bättre spec här, t.ex. hur många ethernet portar, och vilka krav på hastighet? Är det fiber in (sfp) eller ethernet enbart? Några andra krav och önskemål? Sväva gärna ut i dina krav, enormt mycket går att göra, och allt drar el...
Bill50x skrev:Några bra tips på (icke wi-fi) router som är bra?
/ B
Bill50x skrev:Bamsefar skrev:Bill50x skrev:Några bra tips på (icke wi-fi) router som är bra?
Mmmm måste be om en bättre spec här, t.ex. hur många ethernet portar, och vilka krav på hastighet? Är det fiber in (sfp) eller ethernet enbart? Några andra krav och önskemål? Sväva gärna ut i dina krav, enormt mycket går att göra, och allt drar el...
Jag har 250/250 fiber in till huset (i praktiken lite drygt 300/300) och behöver typ <6 portar. Tanken är en router med lite kapacitet(som jag skrev ovan) och en separat switch som också kan strömförsörja 2-3 typ Unify-"diskar".
sprudel skrev:access-punkter
MoonMartin skrev:Det är svårt att mäta "expectation bias" därför verkar det som om det finns saker som inte går att mäta...
Undrar vad stolpskottet JFK Jr har för anläggning
Ogjort skrev:Är det verkligen möjligt att just det här forumets deltagare har ständiga problem med diverse störningar hittan o dittan?
Jag kör rubbet enklast (och billigast) rimliga vägar.
Wifi -> streamer eller wifi -> dator, eller dator lokalt eller CD. (skippade kabel till förmå för wifi, eftersom det inte gjorde någon skillnad alls)
Har inga som helst störningar. Ingen detekterbar förändring alls, oavsett uppspelningskedja.
Dessutom jobbar jag med skiten så jag kan ofta jämföra originalinspelning med diverse kedjor.
(vare sig jag vill eller inte)
Jag märker ingen som helst skillnad annat än på källmaterialet - som kan vara väldigt olika.
Har jag bara "tur"?
/Anders O.
hifikg skrev:Sånt där får du inte berätta om, då kan branschen inte sälja ormolja och forat kommer att tystna
Ogjort skrev:Är det verkligen möjligt att just det här forumets deltagare har ständiga problem med diverse störningar hittan o dittan?
Wifi -> streamer eller wifi -> dator, eller dator lokalt eller CD. (skippade kabel till förmån för wifi, eftersom det inte gjorde någon skillnad alls)
Har inga som helst störningar. Ingen detekterbar förändring alls, oavsett uppspelningskedja.
Dessutom jobbar jag med skiten så jag kan ofta jämföra originalinspelning med diverse kedjor.
Jag märker ingen som helst skillnad annat än på källmaterialet - som kan vara väldigt olika.
Har jag bara "tur"?
/Anders O.
Wifi -> streamer eller wifi -> dator, eller dator lokalt eller CD. (skippade kabel till förmån för wifi, eftersom det inte gjorde någon skillnad alls)
Har jag bara "tur"?
/Anders O.
sprudel skrev:
Vad har du för internetleverantör, och router?
sprudel skrev:
Ogjort skrev:sprudel skrev:
Det verkar vara den här:
https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw ... 921158.pdf
Ogjort skrev:sprudel skrev:
Det verkar vara den här:
https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw ... 921158.pdf
sprudel skrev:
Den kan du vara nöjd med. Jag hade Telenor tidigare med den routern och var också nöjd.
Efter byte till Tele2 och deras router började jag undra vad som hade hänt med min anläggning. Inget hade hänt anläggningen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster