eljulio skrev:Har Holographic audios signalkablar och är väldigt nöjd med dem. Sen om jag skulle kunna ta ett blindtest mot andra fungerande kablar vet jag inte.
https://www.holographicaudio.com/produkter/kablar
Men det är ju en "Dyr" kabel

Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Har Holographic audios signalkablar och är väldigt nöjd med dem. Sen om jag skulle kunna ta ett blindtest mot andra fungerande kablar vet jag inte.
FBK skrev:eljulio skrev:Har Holographic audios signalkablar och är väldigt nöjd med dem. Sen om jag skulle kunna ta ett blindtest mot andra fungerande kablar vet jag inte.
Men det är ju en "Dyr" kabeloch sådant sågas direkt här som humbug...
![]()
![]()
FBK skrev:Kermit116 skrev:Att lyssna och jämföra kablar, DAC:ar, you name it, när man inte får veta vad som används är så gott som meningslöst. Eller...?
Men det ska vara så enligt dem som har rätt. Har du inte läst alla trådar genom åren om blindtester.....Kom inte och "tyck" att något är bra om du inte blindtestat, ungefär..
pLudio skrev:Flera på Faktiskt: Man måste sätta försteg efter DAC:en innan slutsteget för annars låter DAC:en sämre.
RogerGustavsson skrev:pLudio skrev:Flera på Faktiskt: Man måste sätta försteg efter DAC:en innan slutsteget för annars låter DAC:en sämre.
Det beror på om DAC:ens egna utgångsteg med volymkontroll är bra eller ej. Det finns DAC:ar som inte vinner något på ett buffertsteg till i kedjan.
RogerGustavsson skrev:pLudio skrev:Flera på Faktiskt: Man måste sätta försteg efter DAC:en innan slutsteget för annars låter DAC:en sämre.
Det beror på om DAC:ens egna utgångsteg med volymkontroll är bra eller ej. Det finns DAC:ar som inte vinner något på ett buffertsteg till i kedjan.
sprudel skrev:RogerGustavsson skrev:pLudio skrev:Flera på Faktiskt: Man måste sätta försteg efter DAC:en innan slutsteget för annars låter DAC:en sämre.
Precis, man får ta hänsyn till hela ”paketet” om man ska utvärdera dac med volymkontroll inbyggd. Beror ju på vilken lösning man eftersträvar också.
Johan_Lindroos skrev:Givetvis låter knoppenkablage likadant som SSSK/lakrits så länge det rör sig om rimliga längder och/eller ingen glappkontakt föreligger förutsatt normala ut- och inimpedanser.
pLudio skrev:sprudel skrev:RogerGustavsson skrev:Det beror på om DAC:ens egna utgångsteg med volymkontroll är bra eller ej. Det finns DAC:ar som inte vinner något på ett buffertsteg till i kedjan.
Precis, man får ta hänsyn till hela ”paketet” om man ska utvärdera dac med volymkontroll inbyggd. Beror ju på vilken lösning man eftersträvar också.
Den eftersträvade lösningen är snarare en subjektiv fråga om livskvalitet där flera ingångar och RIAA kan vara önskvärt vid sidan om ljudkvalitet. Skall man ta hänsyn till "paketet" så kan man ju inte generalisera om att DAC:ar låter bättre med separat försteg, vilket är vad jag vänder mig mot.
sprudel skrev:pLudio skrev:sprudel skrev:Precis, man får ta hänsyn till hela ”paketet” om man ska utvärdera dac med volymkontroll inbyggd. Beror ju på vilken lösning man eftersträvar också.
Den eftersträvade lösningen är snarare en subjektiv fråga om livskvalitet där flera ingångar och RIAA kan vara önskvärt vid sidan om ljudkvalitet. Skall man ta hänsyn till "paketet" så kan man ju inte generalisera om att DAC:ar låter bättre med separat försteg, vilket är vad jag vänder mig mot.
Absolut, det behöver inte bli bättre, men ska man jämföra olika dacar känns det som en vettig strategi att neutralisera den inbyggda förstegskomponenten, eller?
FBK skrev:Sedan hoppas jag att eljulio inte tar illa vid sig av vårat skojande om han kabel. Hade jag gott om pengar så hade jag velat testa en då den är snygg.
avr7000 skrev:Köpte en Topping EX5 balanserad DAC/hörlursförstärkare som jag skall jämföra med min DX3 Pro+ när den kommer hem.
Stefan
Halbermensch skrev:avr7000 skrev:Köpte en Topping EX5 balanserad DAC/hörlursförstärkare som jag skall jämföra med min DX3 Pro+ när den kommer hem.
Stefan
Aha, du köpte den från mig genom Tradera
I övrigt så verkar SMSL ha en DX3 Pro+ killer på väg:
https://www.sweclockers.com/forum/post/19699506
avr7000 skrev:Halbermensch skrev:avr7000 skrev:Köpte en Topping EX5 balanserad DAC/hörlursförstärkare som jag skall jämföra med min DX3 Pro+ när den kommer hem.
Stefan
Aha, du köpte den från mig genom Tradera
I övrigt så verkar SMSL ha en DX3 Pro+ killer på väg:
https://www.sweclockers.com/forum/post/19699506
Kul
Körde du den som försteg eller bara som DAC?
Dessa apparater som äär konstruerade som hörlursförstärkare bör väl ha kräm nog att funka som försteg ?
Stefan
avr7000 skrev:Köpte en Topping EX5 balanserad DAC/hörlursförstärkare som jag skall jämföra med min DX3 Pro+ när den kommer hem.
Stefan
avr7000 skrev:EX5 låter tydligt bättre än DX3Pro+
avr7000 skrev:EX5 låter tydligt bättre än DX3Pro+
hifikg skrev:avr7000 skrev:EX5 låter tydligt bättre än DX3Pro+
Tydligt bättre... kan du beskriva vad man ska lyssna efter, var hittar man de tydliga skillnaderna?
avr7000 skrev:hifikg skrev:avr7000 skrev:EX5 låter tydligt bättre än DX3Pro+
Tydligt bättre... kan du beskriva vad man ska lyssna efter, var hittar man de tydliga skillnaderna?
Större ljudbild , djup etc.etc. men man kanske behöver andra högtalare än OA52.2![]()
![]()
![]()
Henrik36 skrev:Kul med DAC testet dom gjorde för några år sedanDär hade jag gärna varit med
![]()
Något som jag dock inte är helt med på banan är att en hel del har riktigt fina anläggningar, men man kan sätta in en ”budget” DAC i kedjan med den devisen att den mäter bra.
Skulle jag mot förmodan köpa en DAC idag så skulle jag nog börja med att kolla på matningen av strömmen, men det kan ju bero på att jag är algerisk mot små knoppar man petar in i väggen
Henrik36 skrev:Kul med DAC testet dom gjorde för några år sedanDär hade jag gärna varit med
![]()
Något som jag dock inte är helt med på banan är att en hel del har riktigt fina anläggningar, men man kan sätta in en ”budget” DAC i kedjan med den devisen att den mäter bra.
Skulle jag mot förmodan köpa en DAC idag så skulle jag nog börja med att kolla på matningen av strömmen, men det kan ju bero på att jag är algerisk mot små knoppar man petar in i väggen
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster