FBK skrev:Chris71 skrev:Ja det kanske är så…..
Att de där OA51’orna som vi skulle ha spekulerat om utifall de var ett fynd eller ej inte längre finns kvar på marknaden.
Det kan vara så att jag dök upp på plats utanför säljarens dörr 1timme och 15minuter efter att annonsen lades ut.
Så eventuellt kan de ha ramlat in i bakluckan på bilen, om man är nyfiken på fortsatt öde så kommer det strax upp en tråd om det.
Men allvarligt Chris71, hur många har du nu

Gör du som Kermit116, gömmer dem överallt där frun inte tittar dvs vindsvånning på garage osv.......

Vad ska ni göra med alla

Låta dem stå oandvändna

Den dagen jag väl får råd till ett par som kommer det inte finnas några för dem står i era vindar osv. Detta kanske är istället för frimärken eller. Står lite om detta här.
https://ocdforbundet.se/2020/06/24/saml ... arsyndrom/ Får döpa detta till Carlsson syndromet

Till mitt försvar säger jag att jag har aldrig ägt fler än 0.5% av de OA51 som tillverkades under Stigs livstid och lik de förra som fick finna ett välförtjänt hem bortom min samling.
Mina första Carlsson blev kvar hemma när jag flyttade hemifrån det var ett par V1, som uppgraderades till ett par OA52.SB när jag räddade avr7000 från hans förbannelse så 35år senare så uppgraderade föräldrarnas högtalare till en anständig nivå.
De som hänger hemma på väggen är ett par cloner som jag fick ta över efter att Staffan tröttnat på dem, Mina storebror har ju varit på långlån hos Juanth så de har faktiskt inte ens varit innanför dörren på mitt hem.
Så detta är det första spelbara paret OA51 i orginallådor som kommit innanför dörrarna, och nu är det inte så spelbart längre då nästa fas av projektet skall inledas i helgen.
Resten av högtalarna hamnar i museumet om det inte finns någon som verkligen behöver dem bättre, den senaste månaden har jag sålt 2 uppsättningar element iaf, och iofs köpt 3 högtalare.