STDI skrev:Kermit116 skrev:...
Juanth och STDI är dock experterna på detta.
Ha, detta påstående gjorde att jag genast konfererade med juanth, face to face, eftersom jag råkar befinna mig hos honom just nu.
Min uppfattning är att rätt pris för ett par OA14 med omkantade originalelement var 4 000 kr. Naturligtvis beroende på skick och även ytskikt. Ett par i valnöt kan vissa betala mer för eftersom de även vill ha en "klassisk möbel". De senaste åren har dock priserna sjunkit så Kermit116 kan nog ha rätt i sitt antagande. Särmre skick på låda, ruttna kanter etc kan/skall innebära ännu lägre priser.
Finns inga rätt pris. Alla Carlsson säljs ju för både underpriser enligt experterna och överpriser enligt mig. (självutnämnd expert

) Ett par OA52.2 kostar inte mer än runt 9000kr numera... smaka på den experterna....

Ni som håller på att samla kanske ska sälja av så länge ni kan få något för burkarna....
Och ni som förvarar era Carlsson i förråd och på vindar, kanske en dag upptäcker ett par Carlsson med en massa hål, eller bara några elementen på golvet, resten är borta.
Då har denna herre varit i farten......han älskar gamla Carlsson

Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten och Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audiofil som tycker om "naturligt" ljud och riktigt feta kablar.