Jag tillhör som bekant en av dom som gillar Carlsson. Vetskapen om att hifikg tycker jag ska låta bli att elda på hypen då högtalarna bara blir dyrare när vi vill köpa bryr jag mig inte om därför att jag själv är mer än "fullköpt" men framförallt för att det bara är snicke-snack från KG då han aldrig kommer att vilja tycka om några andra Carlssonhögtalare än OA-52.2 (och kanske OD-11).
Forumkamrat RMA har i sin egen tråd flaggat för att han säljer sina OA-52.3 (moddade av honom själv) och har nu satt ned foten i pengafrågan genom att hänga ut dom på blocket för 7 000 kronor:
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... 1200748398Att dom låter bra behöver ingen tveka om (nästan lika bra som 52.2

), RMA påstår vidare att lådorna är snyggt omlackade, den enda tvekan man kan ha, syns inte riktigt bra på bilden, är skicket på "kattmadrasserna".
Ett par OA-52.3 i gott skick för 7 000 är väldigt mycket Carlsson för pengarna, andra begär avsevärt mer för moddade eller orginaltillverkade 52.3. Vitt är en i WAF-sammanhang ofta fungerande färg.
(Jag känner inte RMA.)
" ... probably the best loud-speaker in the world"