Transporter, for audiophiles from Slim Devices

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-08-08 01:57

CJNE skrev:Finns det egentligen någon anledning att skaffa den här om man är nöjd med utseendet på SB3 samt bara använder den digitala utgången?
Det är ju en cool pryl men SB3'an borde ju vara lika bra som den här om man inte har en DAC som kan hantera extern klockning.

Den har visseligen lägre jitter men det är redan så lågt i SB3 så att det inte bör vara hörbart.

Pja... Jag ser Transporter som ett första utkast till ett digital "försteg". Den intressantaste featuren tycker jag är ingångarna. Sen är den snygg.

Jag tror inte att det är tänkt att du och jag skall köpa den. I artikeln jämför de med F1. Den är nog mer till för att visa för skeptikerna (och sånna finns det gått om) att nätverksspelare inte är leksaker för "ipod-generationen" utan riktig hifi. De vet du, jag och några till redan. Vi som vet det behöver inte Transporter.

Jag kommer inte att köpa den. En extern DAC till en SB3 "does it for me". Sen skall det bli kul att läsa resentioner när de kommer. Om den låter in-i-helvete-överdjävulsk-bra kanske jag ändrar mej :-)

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2006-10-16 22:28

Jag spanade på nytt in websidan om Transporter hos SlimDevices och upptäckte att dom ändrat lite i tekniska data. Dom har fixat typo och ändrat utgångs impedansen på den balanserade analoga utgången. Dom verkar ha lyssnat på synpunkter och ändrat sin design :)

//Michael

Föregående

Återgå till Köpråd