IngOehman skrev:På motsvarande eller samma nivå?
Pratar du om hur starkt apparaten spelar alltså? Får man inte bestämma det själv medelst volymkontrollvridning?![]()
Var finns en 8-åring som kan förklara när man behöver en???![]()
Allvarligt talat:
Problemet med ditt inlägg är att du inte tycks begripa att förstärkaregenskaper inte är endimensionella. Nu är det ju många som har denna kunskaps-/förståndshälta, även efter 8-årsåldern, och det är ju inget fel med det, alla kan inte vara kunniga i alla ämnen.
Men du behöver inte annonsera dina tillkortakommanden inslaget i en massa attityd och jämförelser med 8-åringar. Det blir bara löjligt när det är du som har svårt att greppa diskussionen.
Om du inte förstår varför förstärkare kan uppvisa andra egenskaper än att vara dyra och billiga respektive bra och dåliga, så fråga! Det finns många här på forumet som kan förklara för dig.
Och dessutom tror jag att Booster är fullt kapabel att skriva själv vilka egenskaper han är ute efter.
Vh, Ing. Öhman
I 99 fall av 100 när folk frågar vilken förstärkare de ska köpa så vill de bara ha lite namnförslag och tips på bra förstärkare att provlyssna. Jag tror inte de ö h t ens har reflekterat över alla de parametrar du listar upp som "livsnödvändiga" att ta ställning till innan man kan skaffa sig en förstärkare. För de allra flesta så är en förstärkare bara något man lyssnar på musik med. Med "nivå" ovan avsågs alltså kvalitetsnivå på ljudåtergivning och inget annat. De flesta väljer heller inte sin förstärkare med samma omsorg som de väljer t ex en livspartner. Nu vet jag inte vad du brukar använda dina förstärkare till, men för vissa ändamål kanske en fru trots allt passar bättre?