BORIS skrev:Har tvingats inse att passform måste gå före ljudkvalité när det kommer till IEMs. Har ännu inte hittat nån lur jag inte blir sjukt irriterad i örongången av, förutom Bose då. En vanlig rund plugg i örat ger nåt eksemliknande kli i örat efter bara en kort stund. Ohållbart då jag i snitt har lurar på i kanske en-två timmar/dag.
Borde nog inte ha IEMs alls men tycker det är lite bökigt att ta med med stora lurar överallt. Så, letar alltså efter en lur som sitter säkert och bra utan att stoppas långt in i örongången. En ekvation som inte är helt lätt att lösa, iaf inte om man har lite krav på bibehållen ljudkvalitet, framförallt då basen. Bose MIE2i med den där vingen är det bästa jag hittat hittills men är helt klart sugen på en annan lur nu. Dunu alpha1 ser ut att ha liknande yttre uppbyggnad som Bose men alla förslag på vad som kan funka tas tacksamt emot.
Edit: sugen på att testa Vsonic GR07 också
http://www.lendmeurears.com/vsonic/
eller ett par custom JH Audio-lurar
Har Vsonic GR07 BE och är riktigt nöjd. Går djupt i basen och kristallklar diskant.....
Har även ett par Aurvana 3 som också låter riktigt bra, dock går det inte att jämföra om man vill ha lite "extra bas" som man får i GR07 BE....
Har dock aldrig provar Shure så jag kanske inte är någon att lyssna till....

/Anders