goat76 skrev:Något som är ganska tydligt i den här tråden är att de som verkligen testat dessa streamers av hög kvalitét i lugn och ro i hemmamiljö, alla vet att det är stor skillnad i ljudkvalitét.
Något som också är tydligt är att alla här som säger att det inte är någon ljudskillnad består av personer som inte har testat dessa streamers i hemmamiljö, eller inte hört dem alls.
Var är alla de personer som ägt/äger dessa påkostade streamers som inte tycker det finns en tydlig ljudförbättring?
Jag har aldrig jämnfört några streamers som inte har någon egen inbyggd DAC så jag kan inte uttala mig om vilka ljudskillnader det kan vara i den typen av lösning.
Det jag däremot kan säga är att en Linn Akurate DSM med Katalyst-DAC med den inbyggda för-förstärkaren, låter bättre än den äldsta Akurate DS med för-förstärkaren i min Musical Fidelity M6. Den lösningen låter i sin tur bättre än musik uppspelad från en dator genom min Marantz sr-6004 surround receiver med dens inbyggda DAC.
Alla dessa tre olika lösningar använder Musical Fidelity i6 som slutsteg och högtalarna är Linn Majik 140.
Vilka slutsatser ni vill dra av detta vet jag inte, men man bör nog först ta sig en nogrann och längre lyssning innan man uttalar sig. Erfarenhet väger tyngre än teori när du ligger under doktorns skalpell.
Det här inlägget är ju helt felaktigt

Jag har testat många streamers ( den förra jag hade i två år hette naim

Den dyrare lät alltså sämre. De billigare nätverkspelarna sneaky/majik ds låter förövrigt väldigt lika. Lite tunna i basen jämfört med naim. Akurate dsm är däremot en aning bättre än de billigare syskonen. En liten skillnad men den finns där. Jag tycker du ska lyfta blicken utanför Linnsfären och inse att det finns lika bra grejor för en 10- del av priset, eller mindre. Hur många andra dyrare spelare förutom Linn har du egentligen testat ? Ge gärna exempel.
Jag tror den största uppgraderingen du skulle kunna göra med din anläggning är aktiv drift med exakt till dina majik 140.
Förövrigt håller jag med dig att långlyssning hemma är något bra