Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Två per kanal ger 4,5 ohm nominellt, ja. Så varför fråga om effekt i 2 och 1 ohm?eljulio skrev:Hej Ingvar!
Du som vet. Vilken effekt rekommenderar du till LTS trevägaren?
Mvh
120 W till 3v-f1, 400 W till 3v-f4 och till 3v-f2 (som är på 4 ohm vid låga frekvenser) så räcker nog 200 Åttaohmswatt bra för de flesta.
Vh, iö
IngOehman skrev:Effekt i 2 resp 1 ohm? Varför skulle det ställas krav på det? Lasten är ju bara 4,5 ohm nominellt.![]()
1080 är ett stort slutsteg för ett odelat par pi60. Är de delade mot basmoduler är det en mera normal effekt.
För infra gäller samma sak som för profundus. De frekvenser som sätter gränsen inom deras respektive frekvensområde, är i båda fallen de strax under impedanstoppen (den övre i profundusfallet) så i båda fallen är modulen i huvudask oassisterad av basreflexporten. Under det kan produndusmodulel skapa betydligt mera ljud (3 ggr pumpen) och tål mera effekt (ned till en bit under avstämningen).
Vh, iö
IngOehman skrev:Man behöver inte bry sig om effekten i låga impedanser, nej, men man bör se till så förstärkaren inte har något nervös strömbegränsning.
Vh, iö
IngOehman skrev:tillägga
IngOehman skrev:
Sorgligt att inlägg skall behöva vara fel för all framtid bara för att det bestämts att det inte skall gå att rätta dem.
Vh, iö
PerStromgren skrev:IngOehman skrev:
Sorgligt att inlägg skall behöva vara fel för all framtid bara för att det bestämts att det inte skall gå att rätta dem.
Vh, iö
Är det allvarliga fel, går det alltid att be en redaktör ändra ditt inlägg.
IngOehman skrev:Jag bara svarar på frågor.
Vh, iö
Morello skrev:Glöm inte att slutsteg kan ha olika utgångsimpedans.![]()
För övrigt tror jag Sybarite AUdio No100 kommer att passa fint till pi60
mrGaskill skrev:Så impedansen är alltid exakt 4,5 Ohm då med två profx2 oberoende hur signalen ser ut?
Hade för mig att nom imp är värdet mellan max och min ungefär.
Okej, två kanske var lite fel ute då. Och en.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster