Omöjligt uppdrag? - Ny anläggning för ~20 000 kronor

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-01-16 18:46

Svara på frågorna istället för att försöka vara häftig, Hotspur.

Tycker du alltså att mångfald är viktigare än att man står för sina åsikter?
Common sense is not that common.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-01-17 11:52

Jag svarar på precis de frågor jag vill och oavsett om du tycker jag är häftig eller inte, tagga ned nu grabben... 8)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-01-17 15:13

tycker man inte om andras råd så kommer man med egna sedan kan frågeställaren(trådstartaren) besluta själv 8)
att avrätta något som man inte lyssnat på är bara tragiskt :evil:

sedan skulle jag surfa in hos timbre och fråga samma sak
olika infallsvinklar och åsikter är ju alltid bra
jepp jepp jag är medlem där det gick finfint trots att jag talat om vilken anläggning jag har :wink:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-01-17 16:47

att avrätta något som man inte lyssnat på är bara tragiskt

HAR NÅGON GJORT DET I DENNA TRÅD?

Användarvisningsbild
Schneewittchen

Inläggav Schneewittchen » 2005-01-24 12:56

Som sagt, trevligt när "gamla rävar" gör sitt bästa för att hjälpa en nybörjare. Tack tack.

I denna tråd står följande att läsa:

Nej, inte om du tänkt köra digitalt till en AV-receiver (eller som drive till en DAC)...
Mycket tack vare dina frågor så börjar t.o.m. jag sakta men säkert förstå poängen med att använda just en AV- istället för en stereoreceiver/förstärkare: Det finns ju stora pengar att spara på CD-spelarsidan, om man står ut med de flesta DVD-spelares sega handhavande. Det är ju lätt att hitta en DVD-spelare som låter alldeles utmärkt (digitalt) för ett tresiffrigt belopp medan du måste upp mot den tredubbla prislappen för att hitta en välljudande CD-maskin att koppla analogt, eller digitalt.

Hotspur

Är det samma sak som det pratas om tidigare i den här tråden då matson talar om 5.1 in- och utgångar? Bör man leta efter speciella kretsar i en flerkanalsförstärkare då, eller klarar "alla" av detta?

Har denna lösning några rena tekniska fördelar jämte en traditionell förstärkar/cd-kombination?

vänligen

Schneewittchen

Föregående

Återgå till Köpråd