Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Evil_Homer skrev:Tänkte hembio och separata kanaler igen...
Hembio? Detta är ju en tråd om Pre25
Morello skrev:Reglerområdet i CR80 räcker alltså inte till?
Exakt. Bra verkningsgrad i Davids basar uppenbarligen.
MagnusÖstberg skrev:Du får snarare vända dig till IÖ för justering av nivåjusteringsmöjligheterna.DVD-ai skrev:Jepp ett Emotiva XPA-5 till basmodulerna och ett Rotel rb1080 till pi60s.![]()
men jag har funderingar på att kanske byta ut XPA-5 för den har för hög Gain visade det sig...
olämpligt med ett bassystem med hög känslighet OCH ett steg med ovanligt hög Gain i kombination, jag har basmodulernas nivå i botten i cr80s och jag känner fortfarade att nivån kanske skulle behöva ner en aning.
DVD-ai skrev:Nu ligger det en Pre25 och väntar på OK/Q8![]()
Synd att det just idag kan bli lite knivigt att lyckas ta mig förbi där, kanske får ligga till imorgon...
DVD-ai skrev:Nu ligger det en Pre25 och väntar på OK/Q8![]()
Synd att det just idag kan bli lite knivigt att lyckas ta mig förbi där, kanske får ligga till imorgon...
kusling skrev:DACen får signal och ström via i2s från Raspberryn. Det finns ett gäng olika såna typer av DACar, man får söka lite i volumios forum under dac-avdelningen.
Piotr skrev:kusling skrev:DACen får signal och ström via i2s från Raspberryn. Det finns ett gäng olika såna typer av DACar, man får söka lite i volumios forum under dac-avdelningen.
Ström via I2S?
DVD-ai skrev:Jag kan medela att jag igår hämtade ut pre25'an och kollade in den hastigt och kopplade upp samt lyssnade på 3st låtar innan jag var tvungen att fara iväg igen.
När jag kommer hem på fredag efter jobbet så har jag inget planerat och ska köpa en pizza istället för att laga mat och bara lyssna på musik.
Men jag kan också säga att dessa 3st låtar gav mig ett intryck, detta återkommer jag dock till efter att ha fått lyssna mer och avgöra om det enbart var en första känsla.
Eller om det verkligen var något som hördes, en rapport om första intrycken kommer alltså i helgen
kusling skrev:Piotr skrev:kusling skrev:DACen får signal och ström via i2s från Raspberryn. Det finns ett gäng olika såna typer av DACar, man får söka lite i volumios forum under dac-avdelningen.
Ström via I2S?
Den får ström via pins som sitter brevid i2s pinnarna...
Om de ingår eller inte i i2s har jag ingen aning om.
boom skrev:Med andra ord så fick jag rätt det jag skrev på sidan 2 om hemmabio grunkorna att dom skall man inte använda till 2 kanal .
Fostex skrev:Bra sammanfattat DVD-ai!boom skrev:Med andra ord så fick jag rätt det jag skrev på sidan 2 om hemmabio grunkorna att dom skall man inte använda till 2 kanal .
Nej, därmot vet vi att NR1604 troligtvis inte är lika bra som Pre 25. Den representerar inte varenda hembio-receiver.
Alexi skrev:Vad är signal/brus för PRE25?
Fostex skrev:Bra sammanfattat DVD-ai!boom skrev:Med andra ord så fick jag rätt det jag skrev på sidan 2 om hemmabio grunkorna att dom skall man inte använda till 2 kanal .
Nej, därmot vet vi att NR1604 troligtvis inte är lika bra som Pre 25. Den representerar inte varenda hembio-receiver.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster