Moderator: Redaktörer
BellsnWhistles skrev:Jag fattar inte, köper folk sånt här? Liksom alla kablar för 5-50 tusen kronor begagnat…?
Vilka är de, vad har de för grejer i övrigt om man kommer till en nivå när man anser sig ev. få till ytterligare lite bättre med denna typ av kringutrustning?
FBK skrev:Det finns fler köpare i av dyra nätkablar än medlemmar härJag sålde en Chord nätkabel för några veckor sedan, kostade runt 4000kr ny..
Nu har jag bara vanliga svarta strömkablar..
BellsnWhistles skrev:FBK skrev:Det finns fler köpare i av dyra nätkablar än medlemmar härJag sålde en Chord nätkabel för några veckor sedan, kostade runt 4000kr ny..
Jag anser mig vara öppensinnad men nätkablar för flera tusen kronor övergår mitt förstånd.
Överträffas endast av Shakti-stenar och Peter Belt (kommer ni ihåg)-prylar.
Men igen så undrar jag över vilka övriga prylar dessa människor har? Om man väljer att köpa en nätkabel för 4000:- så borde man vara 100% nöjd med allt annat, inkl. ev. rumsåtgärder. Nått vägs ende liksom, vad ska jag göra nu för mina pengar?
AlbertHall skrev:BellsnWhistles skrev:FBK skrev:Det finns fler köpare i av dyra nätkablar än medlemmar härJag sålde en Chord nätkabel för några veckor sedan, kostade runt 4000kr ny..
Jag anser mig vara öppensinnad men nätkablar för flera tusen kronor övergår mitt förstånd.
Men igen så undrar jag över vilka övriga prylar dessa människor har? Om man väljer att köpa en nätkabel för 4000:- så borde man vara 100% nöjd med allt annat, inkl. ev. rumsåtgärder. Nått vägs ende liksom, vad ska jag göra nu för mina pengar?
Det är just rumsproblemen de försöker fixa med dyrare kablar.
Ööhhh..jag har en dipp på 10 db i mellanregistret, vilken kabel ska jag köpa???
BellsnWhistles skrev:FBK skrev:Det finns fler köpare i av dyra nätkablar än medlemmar härJag sålde en Chord nätkabel för några veckor sedan, kostade runt 4000kr ny..
Calleberg skrev:BellsnWhistles skrev:FBK skrev:Det finns fler köpare i av dyra nätkablar än medlemmar härJag sålde en Chord nätkabel för några veckor sedan, kostade runt 4000kr ny..
Jag kan rekommendera facebook gruppen "tweaks och akustik" om du vill glänta på skynket till hifivansinnets mörkaste domäner. Här dryftas stundtals dumheter som är så knasiga att man tror att det är på skämt... det är det inte... Kablar för 200 tusen t.ex ... inget konstigt.
hifikg skrev:Tänkte att jag skulle bli accepterad som en i gänget, ja nästan som leader of the pack, men bilden raderas så gott som omgående, utan kommentar. De kanske inte gillar nallebjörnar?
hifikg skrev:Calleberg skrev:BellsnWhistles skrev:
Jag kan rekommendera facebook gruppen "tweaks och akustik" om du vill glänta på skynket till hifivansinnets mörkaste domäner. Här dryftas stundtals dumheter som är så knasiga att man tror att det är på skämt... det är det inte... Kablar för 200 tusen t.ex ... inget konstigt.
I den andra gruppen, den som vi inte nämner i forat, lägger jag emellanåt in en bild på min strömkabel. Tänkte att jag skulle bli accepterad som en i gänget, ja nästan som leader of the pack, men bilden raderas så gott som omgående, utan kommentar. De kanske inte gillar nallebjörnar?
FBK skrev: Att hålla på och "förlöjliga" osv. som förekommer i denna tråd är mycket onödig (och omoget) att hålla på med när man är "vuxen". Mycket bättre att upplysa om hur man får till bra ljud ("och akustik lösningar")rumsåtgärder som du säger BellsnWhistles, det gör mycket mer för ljudet än dyra kablar.
FBK skrev: Att hålla på och "förlöjliga" osv. som förekommer i denna tråd är mycket onödig (och omoget) att hålla på med när man är "vuxen". Mycket bättre att upplysa om hur man får till bra ljud ("och akustik lösningar")rumsåtgärder som du säger BellsnWhistles, det gör mycket mer för ljudet än dyra kablar.
BellsnWhistles skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/ansuz_d2_stromkabel_2m_147672.htm
It never ends....
FBK skrev:Att hålla på och "förlöjliga" osv. som förekommer i denna tråd är mycket onödig (och omoget) att hålla på med när man är "vuxen".
hifikg skrev:BellsnWhistles skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/ansuz_d2_stromkabel_2m_147672.htm
It never ends....
Det är i varje fall inte stöldgods, kvitto finns... säkert på det dubblaMen inte ska vi håna den som köper det där inte, den fungerar nog bra ihop med
BellsnWhistles skrev:Återigen med risk för att förolämpa någon forummedlem, men detta var ett par riktigt fula högtalare....
https://hifitorget.se/visa_annons.php/h ... 148277.htm
Och nypris 80 lakan, med en piezo diskant som troligen är en sån här för 59:- på HiFi kit https://www.hifikit.se/sa-16-piezo.html.
Bill50x skrev:Inget fel med piezodiskant så länge man använder den inom rätt område. Har spelat med sådan sedan 1978 (över 13 kHz) och det låter hur bra som helst.
/ B
FBK skrev:Och här har ni referensen hur en anläggning och högtalare skall vara uppställda![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Yj4xXYsUw-o
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 3 gäster