Vad får man för en Samsung DVD-611?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ix

Vad får man för en Samsung DVD-611?

Inläggav Ix » 2006-01-31 01:45

Efter villrådigt sökande efter en forumavdelning vid namn "Säljråd" startar jag tråden här istället. Hoppas det är okej, annars kryper jag ödmjukt tillbaks under stenen. Nåväl...

I hopp om att överleva en månad till på Nuders mindre generösa studiemedel funderar jag på att göra mig av med min Samsung DVD-611. Eftersom spelaren i fråga har synnerligen gott rykte som musikspelare (vilket jag inte använder den till och aldrig ens provat faktiskt!) hoppas jag att den kanske kan ge ett hyfsat bidrag till kassan.

Men vad är ett rimligt (eller orimligt om än möjligt! :P) pris att kräva av en hugad 611-spekulant?

Tack för svar!

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2006-01-31 13:16

Maximlalt en tusenlapp. Men då krävs att hitta riktigt rätt köpare.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-01-31 13:33

Jag skulle vilja säga att man får max några hundra. Knappt lönt att sälja. Bättre att ge bort till någon i bekantskapskretsen som behöver en spelare eller ha den i reserv själv. Jag lånade ut min 811 på obestämd tid till min systerson.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-02-02 12:05

Med tanke på 611:ans beryktade hållbarhet, samt att en ny spelare som har bättre finesser kostar från 500 spänn, så har den inte mycket till värde. Det enda skulle vara att den låter dokumenterat bra, OM den ny fungerar klanderfritt. 200-300 spänn skulle jag kunna tänka mig att den är värd.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Återgå till Köpråd