Har också funderat på den där inspelningsproblematiken, men nu fick jag tummern ur och satte i mitt gamla PCTV-kort igen.
Det fungerade ju Kef med XP tidigare, varför jag inte använt det på några år, men nu fick jag faktiskt igång det och det verkar stabilt med någa specialdrivare som nån snubbe skrivit själv.
Jag installerade bara dom, och Dscaler, och nu fungerar det alldeles utmärkt att spela in TV på datorn mha Dscaler
Jag får in samtliga analoga kanaler på UPC-nätet, lite drygt 30 st, och bilden är helt OK.
När jag spelar in med Xvid i fullskärm, 720x576, så tar 120 min ca 2,1GB med okomprimerat stereoljud. Jag får alltså in över 4 timmar på en DVD-RW, som jag kan radera om och om igen om jag vill och köra i min DVD-spelare.
Måste bara kolla nogrannare hurpass bra min DVD klarar av Xvid vs DivX, Xvid ger ju bättre bild men risken finns att det kan hacka.
När min laptop är tillbaka från service(kraschad hårddisk) så kan jag ju strömma inspelade TV-program istället, som jag brukar med filmer, så slipper jag bränna också.
Om jag inte kunnat löst det enligt ovan skulle jag nog köpt en DVD-recorder med hårddisk, för att slippa fibbla med skivor.