Systemdek IIX, nåt att ha?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
chrille
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 2003-07-14

Systemdek IIX, nåt att ha?

Inläggav chrille » 2003-11-10 19:58

Är Systemdek IIX en bra skivspelare? Vet ni när den tillverkades?

Användarvisningsbild
hpwhpw
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2003-08-30

Inläggav hpwhpw » 2003-11-15 07:47

Jag har en som jag köpte 1983 eller 84 ngt osäker. Jag har bytt tonarm då den som levererades med inte va så bra. Jag lyckades hitta en begangnad Linn Itok arm som jag satte dit. Jag har bytt rem ngr ggr den fungerar jättebra. Jag har Ortofon Kontrapunkt A pickup och den ger definitivt HiGh end CD spelare en match.

Jag har satt dit ett enkelt nätfilter så att synkronmotorn ska få bra förutsättningar. Jag har läst att en del har satt dit LINNs Valhalla motorstyrning som tweak med gott resultat den liksom bara går och går

Här är lite bilder

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15617&SearchTerms=,hpw

Användarvisningsbild
chrille
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 2003-07-14

Inläggav chrille » 2003-11-15 10:30

Tack för svar!

Har du använt Scorpion armen? Vad tror du är vettigt pris på en komplett Systemdek IIX?

Användarvisningsbild
hpwhpw
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2003-08-30

Inläggav hpwhpw » 2003-11-16 10:05

Jag vet inget om scorpio armen.

Jag gav 2500 för min tror jag utan Pick Up 73 / 74 . Svårt att säga vad den är värd idag.

Det är motor och lager som är slit delar. Motorn går att byta men lagret är kanske svårare. Lyft av remmen och prova rotera skivtallriken den ska vara otroligt lättrörlig.

Vilket skick är armen ? Lagren i armen påverkar ljudkvaliten dom fåri nte glappa eller vara tröga.

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 2003-10-31
Ort: Tokholm

Inläggav mattepatte(removed) » 2003-11-16 13:10

Det enda som är mediokert med den spelaren är armen som trots det snygga yttre knappast är värd något för audiofiler.

I övrigt en spelare i klass med t.e.x. hyfsade Thoréns eller Dual spelare t.e.x.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster