Jag har läst en hel del om hembioreceivers här på detta eminenta forum och måste nu ventilera en enkel(?) fråga. Jag har enbart lyssnat på vanlig tvåkanal och musik och är därför ytterst okunnig om allt som följer med hembiovarianter med många kanaler och allt möjligt för mig halvt obegripligt, men eftersom man tycks få "mycket för pengarna" och att många av forumets medlemmar kör med dylika stärkare (t o m Öhman?) så undrar jag om det är dag att "tänka om". Men då blir man också förvirrad - hur ska man tänka? Vad ska man köpa? Hur låter de?
- Jag kommer nog främst att spela tvåkanal på fronthögtalare framöver också. Nyttjar man bara två (av fem/sju) kanaler då eller, som det står i vissa presentationer - man kan ockå "köra i stereo"? Vad menas? Kan hembioreceivers rekommenderas för "både och"-användning (både tvåkanal/musik och film/massa kanaler)?
- Låter de bra?

Jag vet - en jävla fråga ..... men kan man säga något om ljudkaraktären/kvaliteten rent generellt jfr med tvåkanalsstärkare av traditionellt snitt?
- Använder man med fördel de digitala ingångarna (man använder bara en cd/dvd-som drive)?
- Om man tittar på exempelvis Denon 2106 och Pioneer 1015 tycks man få mycket för 5.000:- . Är de två bra i den prisklassen som man kan rekommenderas att titta/lyssna närmare på?
- No further questions ..............