Moderator: Redaktörer
olof skrev:Jag är i tagen att köpa ett nytt försteg och har kommit fram till dessa två kandidater. Någon som har hört båda (eller HA) och kan bidra med lite kul input?
pingvinlakrits skrev:Det som är mest synd och som gör att jag inte kastar mig på telefon för något av dessa förträffliga försteg är avsaknaden av en (enkel) fjärr med volym.
joakim99 skrev:Eller så ser man till att försteget är på en armlängds avstånd. Det fungerar i varje fall utmärkt för min del.
Jag har använt såväl Harmony Design Pre9 som den större modellen Pre906 och de gör inte bort sig på något sätt tycker jag. Jag har sedan ett halvår tillbaka ett Pre906 med uppgraderad volym/nätdel/balanserade ingångar och jag saknar inte på något sätt mina tidigare försteg (Primare/Classé/Perreux).
joakim99 skrev:Eller så ser man till att försteget är på en armlängds avstånd. Det fungerar i varje fall utmärkt för min del.
HolographicAudio™ skrev:joakim99 skrev:Eller så ser man till att försteget är på en armlängds avstånd. Det fungerar i varje fall utmärkt för min del.
Hoppas att ni inte tar illa upp nu men jag kan berätta att PRE TwentyFive likt SC9:an är konstruerad för att kunna driva lååååånga signalkablar.
pingvinlakrits skrev:Det som är mest synd och som gör att jag inte kastar mig på telefon för något av dessa förträffliga försteg är avsaknaden av en (enkel) fjärr med volym.
JML2005 skrev:Frutti skrev:Bliur det totala priset så lågt som 2000 kr?
nej, knappast. Bara priset för fjärren! Svindyr med andra ord.
Frutti skrev:Jag kan fortfarande inte få tag på ett försteg med fjärr. Börjar bli riktigt jäkla irriterad eftersom anläggningen nu är ofunktionell tills jag hittar det. Ska det verkligen vara så jäkla svårt?
JML2005 skrev:Matthias Stridbeck ska ha en fjärrkontroll på G, men då är det nog först till Pre 906.
Från harmonydesign.se:
Fjärrkontroll
Fjärrkontroll till Pre 906 är under utveckling. Det kan dröja lite innan den blir färdig men den kommer. Priset blir ca 2000 kr. För det som tidigare köpt Pre 906 och önskar uppgradera med fjärr så blir priset ca 1000 kr.
Bamsefar skrev:
Dessvärre är det som så att den texten har stått där i minst 2 år (kanske tom 3 år) - och såvitt jag vet är den fortfarande inte klar. Jag tror inte den kommer i över huvudet taget om jag skall vara ärlig
Johan_Lindroos skrev:Frutti skrev:Jag kan fortfarande inte få tag på ett försteg med fjärr. Börjar bli riktigt jäkla irriterad eftersom anläggningen nu är ofunktionell tills jag hittar det. Ska det verkligen vara så jäkla svårt?
Finns ju massor av sådana att köpa!
Eller menar du att det är svårt att hitta ett som har fjärr och samtidigt uppfyller dina önskemål om ljudkvalitet?
olof skrev:En tanke vore ju att jag helt enkelt lånade hem ett Pre25 från HA och testade det mot svärfars HD Pre9, jag bor nämligen i Växjö fr.o.m 5 juni så jag är ju nära tillverkaren.
HolographicAudio™ skrev:olof skrev:En tanke vore ju att jag helt enkelt lånade hem ett Pre25 från HA och testade det mot svärfars HD Pre9, jag bor nämligen i Växjö fr.o.m 5 juni så jag är ju nära tillverkaren.
Det låter som en bra ide'
i skrev:Funktionellt försteg med fjärr till rimligt pris ==> Hembioreceiver där man bara använder förstegsdelen ! Denon ?
JML2005 skrev:HolographicAudio™ skrev:olof skrev:En tanke vore ju att jag helt enkelt lånade hem ett Pre25 från HA och testade det mot svärfars HD Pre9, jag bor nämligen i Växjö fr.o.m 5 juni så jag är ju nära tillverkaren.
Det låter som en bra ide'
Oj! Vilket självförtroende tillverkaren har!?
olof skrev: Jag anar att ni har, vid utvecklingen eller vid annat tillfälle, gjort en jämförelse. Har jag rätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster