Adapter

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
ellapix

Adapter

Inläggav ellapix » 2006-05-10 11:55

Jag har länge varit utan min vinlyspelare och nu har jag äntligen köpt nytt stift till den. Men så till kruxet. När stiftet "förstördes" hade jag en annan stereo och till den jag har nu går det inte att koppla in vinylspelaren.

Min fråga är om någon vet om det finns adaptrar eller nåt annat sätt att kunna koppla ihop de två enheterna.

Vinylspelaren är en Dual och min nya är en liten kompak sak från JVC.

Tack på förhand

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-05-10 12:04

Det du söker är ett RIAA, även kallat phono-förstärkare. De kan bli hur dyra som helst; från ett par hundringar upp till... tja.. massor! Behringer, NAD, Bellari etc har billiga RIAA som duger.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

eatfrog

Inläggav eatfrog » 2006-05-10 17:02

Specifiera "koppla in".

Ifall det inte finns någon ingång för just Phono så behöver du ett RIAA, som det står här ovan.

Men när du talar om en adapter, så tänker man ju att ingångarna är av något annat slag än kabeln från vinylspelaren.

Användarvisningsbild
ellapix

Inläggav ellapix » 2006-05-10 17:07

Nej det är nog en Riaa jag måste ha, trodde att det skulle gå med bara en adapter och sedan att koppla in i aux. Men ack så fel jag hade...

Tack för hjälpen!

Återgå till Köpråd