Aktiva högtalare till mp3-spelare och dylikt

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
labrat

Aktiva högtalare till mp3-spelare och dylikt

Inläggav labrat » 2006-05-10 20:37

Heej
Söker billiga aktiva högtalare till mp3-spelare/mobiltelefon (tanken var bygga själv med T-Amp men blev aningens dyrt och för tidskrävande). Sony Ericsson har ju några stycken till Walkman-mobilerna (kör W800i så det passar bra) som heter MPS-60. Dock ser de hiskeligt små ut. Någon som provlyssnat? Jag behöver ingen jääättekvalitét. Jag vill bara ha rimligt små (få plats i ryggsäck), men att de ska kunna spela relativt högt (vilket jag misstänker att MPS-60 inte kan) och inte helt tunnt ljud. Någon som har tips på aktiva högtalare som passar ovan? Batteridrivna måste de vara givetvis och inte kosta mer än ca 500:-

Tack!
:)

Användarvisningsbild
silvervarg

Inläggav silvervarg » 2006-05-11 10:25

Jag skulle rekommendera att du provar med datorhögtalare snarare än de som är specifikt för mp3-spelare.
Datorhögtalarna är visserligen större, men ljudet brukar vara mycket bättre. Tyvärr så är det svårt att utläsa ur specifikationen om de kan drivas fullt ut av din bärbara spelare. Det är därför bra om du först kollar hur stark utsignal i volt som din bärbara spelare kan skicka ut.

Återgå till Köpråd