Primare?!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Primare?!

Inläggav Haakan_W » 2006-07-01 03:21

nu sitter man å funderar som vanligt...

problemet är att det är svårt att hitta cd/försteg från samma tillverkare som både är bra och snygga...

gärna tips om bra prylar som både mäter och låter bra men har utseende så man slipper skämmas :)

är det nån som mätt och/eller lyssnat på tex primare pre30 och cd21 eller dvd26?

och skulle det funka bra tillsammans med en eller 2st 1090?

(nej tack inga prova å se svar....perfektionisten inom mig vill se lite mätningar också)

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2006-07-01 08:19

Jag tror att det skulle funka jättebra...

Jag gjorde själv en "testresa" för ett par år sedan då jag insåg att min Harman Kardon AVR 8500 inte lät så bra i den lägsta basen ( lite luddig)...
Jag hade byggt lite nya resurser i högtalarväg i basregionen och upptäckte vid ett test att ett Sentec SC 9 var mycket mer välartikulerat och tydligt i lågbasområdet... Jag testade runt och fann att Primare SP21 (hembioförstärkare) hade ett försteg som lät ungefär lika bra som SC9 och köpte detta.

Slutstegen i SP21 låter däremot lite för "mjukt och varmt" för min smak med det gör inte så mycket för de driver center och 4 surround i min installation...
Detta gäller alla Primareslutsteg tycker jag... de har ett uns för mycket "värme" i ljudet.

Att köra Primare försteg ihop med Rotel 1090 blir nog riktigt mumma det :)

Mvh

/Stefan

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Re: Primare?!

Inläggav Max_Headroom » 2006-07-01 10:58

Haakan_W skrev:nu sitter man å funderar som vanligt...

problemet är att det är svårt att hitta cd/försteg från samma tillverkare som både är bra och snygga...

gärna tips om bra prylar som både mäter och låter bra men har utseende så man slipper skämmas :)

är det nån som mätt och/eller lyssnat på tex primare pre30 och cd21 eller dvd26?

och skulle det funka bra tillsammans med en eller 2st 1090?

(nej tack inga prova å se svar....perfektionisten inom mig vill se lite mätningar också)

Oj, det finns mycket att välja på beroende på smak:
Accuphase
Audio Research
McIntosch
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

hajen1

Inläggav hajen1 » 2006-07-01 15:26

Hej!
Har sedan några veckor en Primare Pre 30 ( driver ett slutsteg från Primare med beteckning A32 ) Mycket nöjd med försteget. Sju ingångar varav två balanserade, varje ingång kan nivåjusteras, finns en speciell ingång för bypass av surroundcecoder. Tycker dessutom att steget är snyggt. :)
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-07-01 15:33

hajen1 skrev:Hej!
Har sedan några veckor en Primare Pre 30 ( driver ett slutsteg från Primare med beteckning A32 ) Mycket nöjd med försteget. Sju ingångar varav två balanserade, varje ingång kan nivåjusteras, finns en speciell ingång för bypass av surroundcecoder. Tycker dessutom att steget är snyggt. :)

nämen va trevligt! det är just för att det är snyggt det tilltalar mig....du råkar inte bo i sthlm så man kanske kan muta sig till en mätning?

hajen1

Inläggav hajen1 » 2006-07-01 15:37

Sorry, lämnade staden för två år sedan för Visby 8)
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-07-01 15:53

hajen1 skrev:Sorry, lämnade staden för två år sedan för Visby 8)

!
:D ja inget dåligt byte heller!

Återgå till Köpråd