Jag håller på en del med musikproduktion via dator och vill därför skaffa mej ett par sjusta Högtalare (har tänkt mej ett par billiga Golvhögtalare, efter vad jag har kollat passar de mina behov mest).
och efter ett samtal idag med min far (bor fortfarande hemma) ang. mitt högtalarköp tog han upp någonting jag inte läst någonting om, nämligen Analoga/digitala högtalare.. Jag har redan en Analog(?) förstärkare som ligger som är riktigt bra men den har några år bakom nacken.. som jag kunde tänka mej att använda. men går det att använda en analog förstärkare som mottagare av ljudet från min dator?
jag vet inte ens själv rikitgt vad jag pratar om.. men ajg har 100% koll på allt som har med datorer att göra.. så de är inga problem.. men de va just de jag nämde ovan... vet inte om jag har vänt mej helt fel med tanke poå att nivån ligger något högre här i detta forum..
Hoppas ni kan hjälpa mej en bit på vägen och att jag inte förstör med denna "nybörjarfråga"?

PS. min pappa har inte mkt koll på detta heller.. kanske e bara nått han har fått för sig...