Datorhögtalare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Manzarek

Datorhögtalare

Inläggav Manzarek » 2006-08-15 22:09

Kompakt datorhögtalare att para tillsammans med Holographic Audio Pre TwentyFive och Quad 303s. Priser upp till 5000 känns okej, även över om adekvat i sällskapet. Exteriört ska det matcha detta skrivbord :wink:
Bild

Har Carlsson OA 52.2 som nuvarande ljudreferens.Tänkte först använda ett par OD - 11, men anståndet skulle aldrig gett dem chans att fullt blomma ut. Även om MP3 kommer spelas uppskattar jag en ärlig återgivare framför en stor tjock filt, som doftar brittiskt Isle tea och ger mig musik i samma tappning Tomas Di Leva talar om det kosmiska.
The world divides into facts

Ludwig Wittgenstein

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-08-15 22:37

Vad innebär kompakt?

Många här använder pip i skärmad version för det. (se Wänner av Ino delen) men jag vet inte hur de är som närfältsmonitorer...

Prisbild under 5 papp

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2006-08-15 23:24

Kaffekoppen: Haha, tänkte under mitt formulerande att ngn säkert kommer anmärka på detta ordval. Känner mig som Nostradamus. 8) Skämt åsido. Menar att de ska fungera på ca 50-75 cm lyssningsavstånd, och därav inte torde vara Wisdom- Audio- stora. Har inte hört PiP i följade setup, känner till lovorden. Är väldigt intresserad av om den enorma ström av högtalare optimerade för nämnda avstånd bär ngt vin (vatten vet vi, i massor)? Under JBLs och andra elektronikdrakars stora utbud utav "datorhögtalare" kunde man kanske i segmentet kunna vaska guld.
The world divides into facts

Ludwig Wittgenstein

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-08-16 00:04

Jag föreslår att du lyssnar på Genelec 8020. Grymt bra. Riktigt bra och bör funka på korta avstånd. Om du tycker att de rent estetiskt mappar mot skrivbordet vet jag inte :-)

De är dock lite dyrare. 6300 inkl moms. Med då är de aktiva.

Återgå till Köpråd