Någon som har erfarenhet av denna mediaspelare?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Någon som har erfarenhet av denna mediaspelare?

Inläggav Bill50x » 2006-10-25 09:16

http://www.jmedata.se/start.asp?store=i ... emno=29635

Kan det vara nåt? Jmf med Slimserver?

/ B

Användarvisningsbild
CJNE

Inläggav CJNE » 2006-10-25 09:51

Nej det har jag inte men i mitt tycke har den åtminstonne två brister:

1. För liten display. Om det alls går att bläddra musik på den så kommer det att bli väldigt svårt. Förmodligen går det inte utan det är tänkt att man ska göra det via något gränsnitt på TV'n. Att behöva knäppa på den för att lyssna på musik känns bökigt :).

2. Inget nätverk. Det betyder att man måste koppla in datorn till den varje gång man har rippat en skiva eller vad man nu vill ha in på den.
Kanske inget problem om man har en dator i närheten av platsen där den står.

Vet inte om den klarade FLAC heller?

Jag skulle nog kolla på en Mac mini om jag ville ha en film- och musik lösning, dyrare men mer flexibelt....
Fast den har inte heller möjlighet att bläddra musik utan att ha TV'n igång.

Erol
inaktiv

Inläggav Erol » 2006-10-25 10:37

Äntligen en stand-alone till bra pris. Tycker den verkar vettig. Med en stor USB-HD och en bra DAC till så har man ju den perfekta jukeboxen.

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-10-25 11:14

Erol skrev:Äntligen en stand-alone till bra pris. Tycker den verkar vettig. Med en stor USB-HD och en bra DAC till så har man ju den perfekta jukeboxen.

Finns det digital ut? Jag tror inte det. PS. Den kan bara spela lossy-format. Pja. Wav- iofs, men det går inte att tagga.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-25 11:28

Hmmm. Vid närmare eftertanke tror jag inte det är något att ha. Om enda sättet är att tanka över via USB, då känns det som man behöver en mediadator i närheten. Men då behöver man inte den här burken...

/ B

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-10-25 11:34

Bill50x skrev:Hmmm. Vid närmare eftertanke tror jag inte det är något att ha. Om enda sättet är att tanka över via USB, då känns det som man behöver en mediadator i närheten. Men då behöver man inte den här burken...

/ B

Man skulle kunna köra trådlös USB... :-)

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2006-10-25 16:14

Sen undrar jag hur tyst hårdisk/fläkt är?

Extremt tyst femstegs fläkt
En 40mm stor variabel silence fläkt håller din hårddisk kyld medan du koncentrerar dig på musiken eller filmen.
When routine bites hard

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-25 16:52

Koffe skrev:
Erol skrev:Äntligen en stand-alone till bra pris. Tycker den verkar vettig. Med en stor USB-HD och en bra DAC till så har man ju den perfekta jukeboxen.

Finns det digital ut? Jag tror inte det. PS. Den kan bara spela lossy-format. Pja. Wav- iofs, men det går inte att tagga.

Jo då både coax(rca) och optisk(toslink) står det i alla fall.... Men inte behöver man en USB_HD....den har ju plats för disk inuti lådan.
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Återgå till Köpråd