Funderar själv på att uppgradera högtalarna i bilen så jag slipper höra dem skallra på allt annat än mellanregister när man inte lyssnar på V8:ns skönsång
Kanske använda Ino:s vägginbyggnadshögtalare i bilen
Moderator: Redaktörer
Kribban skrev:Har en Audi A4 avant från 2000 med originalstereo. Tror att det är en Bose och inte låter det bra heller![]()
MVH Christer
Wolfie skrev:En sak som folk här verkar tycka är att en 6,5" bas i dörren på en bil inte spelar någon bas... Hmm.. Kan det kanske bero på att de i 90% av fallen spelar i en väldigt otät låda?![]()
perstromgren skrev:Jag måste erkänna att jag också funderat på billjud, trots att jag åker så litet bil. Vi har en Ford Focus (årmodel 2004) med standardutrustning. Jag skulle vilja gradera upp dörrhögtalarna fram. Går det utan att göra ingrepp i kosmetikan?
Jag är inte ute efter att skrämma livet ur mina passagerare; tänker inte ställa upp i ljudtävlingar; vill bara att P1 låter liter mindre distat och att det går att höra på P2 utan att det skramlar för mycket. En undre gränsfrekvens om 80Hz räcker fint. Jag har inte ens lättat på gallren för att se vad som sitter där nu, men det kanske man kan ta reda på?
Finns det en vettig lösning för mig?
-distortion- skrev:Jag var på väg att köpa 4x5,25" och lite tillbehör till min Omega -98.
Efter att ha rivit ut orginalbandaren och slängt i Sonyn som satt i min gamla Toyota blev det dugligt ljud. Har en gammal 10" liggande som skulle få en låda men det låter inte tillräckligt illa för att jag ska få inspiration att bygga.
Första gången orgnailljudet låtit skapligt i nån bil för mej.
adzer skrev:kan inte öhman börja utveckla en Ino serie för bilar
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster