Reciever 3000 för HFLS-1

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
guthor

Reciever 3000 för HFLS-1

Inläggav guthor » 2006-11-01 16:55

Hej alla där ute!
Jag har ett par HFLS-1 och ska bygga mig en till HFLS-1a för att ha som center. Bakkanalerna är ett par gamla sony som är rätt så lättdrivna.
Jag undrar bara om ni har några råd om vilken reciever som skulle kunna orka driva mina högtalare. Den får helst inte kosta mer än 3000kr. Jag vet att det kanske är lite lite för dessa högtalare men jag tänkte att jag senare kanske skulle uppgradera med separata slutsteg åt frontarna.

Det spelar inte någon roll om ni föreslår begagnat eller nytt.

Tack på förhand

Gustav

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2006-11-01 17:03

Ta hem en standard-receiver i din prisklass av känt märke (Pioneer/Sony/Yamaha) från närmaste Siba/Onoff/Elgiganten och kolla om det duger! Jag tror rätt mycket på att modern elektronik är rätt hygglig, om du driver den inom sin spec.

Själv använder jag en Yamaha för 3000:- med gott resultat.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
silvervarg

Inläggav silvervarg » 2006-11-01 17:57

Om du nu bygger dig en center skall du då inte satsa på en hemmabio-reciever? Kanske även med pre-out ifall du vill komplettera med slutsteg senare.
Om du nu vill gå den vägen så är det bara att speca på. Räcker 5.1 eller måste du ha möjlighet för flera kanaler?

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2006-11-01 18:01

silvervarg skrev:Om du nu bygger dig en center skall du då inte satsa på en hemmabio-reciever?

Det var nog precis vad Gustav tänkt sig, se här:
Jag har ett par HFLS-1 och ska bygga mig en till HFLS-1a för att ha som center. Bakkanalerna är ett par gamla sony som är rätt så lättdrivna.

Av detta kan vi nog sluta oss till att Gustav vill ha tips på en mångkanalere, vilket var vad jag syftade på i min post.
... tycker jag!

Per

Återgå till Köpråd