Tips på CD-spelare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mackinley

Tips på CD-spelare

Inläggav mackinley » 2006-11-13 16:40

Hej på er.
Jag har återupptagit musiklyssnadet (nåt sånär seriöst) efter några års träda (barn, husköp etc)
Det innbär att man får börja om från början då allt sådant avyttrades
till förmån för hembio och lite annat. Inte speciellt rolig att lyssna på musik med...
Jag har ett alldeles för litet lyssningsrum där jag placerat ett par OA12 med nya basar och diskanter, en renoverad Sonab 85s och en Cyrus One.
Jag har även en lånad billig Denon-cd som jag tänkt byta ut mot en egen.
Vill väl inte lägga ut för mycket pengar men den måste åtminstonde låta bättre än den lånade vilket antagligen inte är så svårt.
Är det någon som har några förslag. Gärna begagnat.
//Daniel

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2006-11-13 16:52

Nu ska jag skriva ett sådant där tråkigt "är-du-alldeles-säker-på-att-du-behöver"-inlägg igen!

CD-spelare är enkla tingestar, jämförelsevis. Att få en spelare att låta påtagligt bättre än en billig DVD-spelare är faktiskt inte så lätt som folk verkar tro! Vill du bara att spelaren ska låta bra, men struntar i hur den ser ut och hur den känns att använda, rekommenderar jag en tur till närmaste hemelektronikaffär för inköp av billig DVD-spelare.

Vill du att spelaren ska vara snygg och inge förtroende också, ska du lyssna på mina forumkollegor här, om en stund... :)
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
mackinley

Inläggav mackinley » 2006-11-13 18:33

Ok. Så en dyr dvd-spelare är bättre än en billig? Eller är det ingen skillnad? När jag höll på som mest med apparatbytande så fanns det knappt några dvd-spelare.
Fast jag vill ju gärna ha en apparat som kan förväntas hålla ihop tills man transporterat hem skiten förståss..

Tanken var aldrig att jag skulle lyssna på cd, det kan jag göra i tv-rummet. Jag ville igentligen ha en liten anläggning att lyssna på mina gamla vinylskivor. Men när jag fått renoverat skivspelare och högtalare och kopplat ihop det så lät det så bra att jag vill kunna lyssna på alla mina skivor. Jag har ju mest cd så..

Nä. jag tror jag vill ha en renodlad cd-spelare, som sagt gärna begagnad.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-11-13 18:34

Satsa på en maskin som tilltalar dig handhavandemässigt och som låter adekvat. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-11-13 18:55

mackinley skrev:Nä. jag tror jag vill ha en renodlad cd-spelare, som sagt gärna begagnad.

Kolla på Blocket och Hifimagasinet.

Annars är nog Denon DCD-500AE ett bra köp för 180 euro...
Bild

Återgå till Köpråd