Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Om du hittar en DVD-spelare som är hörbart illaljudande på CD-avspelning, vore det kul att höra talas om den.
Hetsporren skrev:Hur många exempel vill du ha?
Hetsporren skrev:Av de dvd-spelare jag ägt har INGEN låtit bra som CDP:
Pioneer 360/737
LG (minns ej modell)
Sony (minns ej modell)
Philips DVD70
m.fl. (?)
Samtliga har låtit väldigt "tunt" och "syntetiskt" som integrerade cd-spelare men vissa av dem har istället funkat lysande som cd-drive.
Hetsporren skrev:Av de dvd-spelare jag ägt har INGEN låtit bra som CDP:
Pioneer 360/737
LG (minns ej modell)
Sony (minns ej modell)
Philips DVD70
m.fl. (?)
Samtliga har låtit väldigt "tunt" och "syntetiskt" som integrerade cd-spelare men vissa av dem har istället funkat lysande som cd-drive. Min nuvarande Samsung 860 har jag inte ens provlyssnat som CDP, eftersom jag inte tänkt använda den för annat än film...
JB skrev:Jepp.. har hört att DVD spelare i överlag brukar vara dåliga på att spela upp vanliga CD skivor!
perstromgren skrev: Jag kan inte själv höra skillnad på en ganska enkel DVD-spelare och en hygglig CD-spelare, och jag har heller inte hört någon som gjort det under någorlunda kontrollerde former.
UrSv skrev:Alla mina DVD-spelare har spelat bra och låtit nog så bra som mina CD-spelare.
perstromgren skrev:JB skrev:Jepp.. har hört att DVD spelare i överlag brukar vara dåliga på att spela upp vanliga CD skivor!
Av vem då? "Alla"?
Ursäkta min cynism, men detta kan lätt bli en vandringssägen, om man inte kollar källan ordentligt. Jag kan inte själv höra skillnad på en ganska enkel DVD-spelare och en hygglig CD-spelare, och jag har heller inte hört någon som gjort det under någorlunda kontrollerde former. Men är det stora skillnader så bör det vara enkelt att kolla, givetvis.
Vi vill säkert alla att den gamla hederliga CD-spelaren ska vara bättre än något man ser i veckans utskick från El-giganten, men om det nu inte är så? Ska vi inte bara tacka och ta emot, då?
Jag har själv en tung och fin CD-spelare, men den blir utbytt mot en enkel DVD-spelare den dag den ger upp.
DrBoar skrev:Marantz CD 5001 (2500kr) Supra RCAkablel (400kr) Musik för 2100 kr
Hetsporren skrev:Samtliga har låtit väldigt "tunt" och "syntetiskt" som integrerade cd-spelare men vissa av dem har istället funkat lysande som cd-drive.
JB skrev:Jepp.. har hört att DVD spelare i överlag brukar vara dåliga på att spela upp vanliga CD skivor!
JohanGbg skrev:Var får Slimdevicen sin input ifrån. Kan jag streama från min Laptop till den?
Kan den ta emot flera format eller enbart CD/Mp3?
//
J
JohanGbg skrev:Var får Slimdevicen sin input ifrån. Kan jag streama från min Laptop till den?
Kan den ta emot flera format eller enbart CD/Mp3?
//
J
Johan_Lindroos skrev:JB skrev:Jepp.. har hört att DVD spelare i överlag brukar vara dåliga på att spela upp vanliga CD skivor!
Dåliga på vilket sätt?
Jag menar att det finns ju väldigt många aspekter på vad det är som "dåligt". Ljudet? Hanterbarheten? Snabb/långsam?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster